Fyllefanter er no’ Fanteri!

 

Måtte le litt av datteras innlegg på Facebook i dag også.

Frøkna har tatt nattoget fra Trondheim for å delta i storebrors bryllup…….

 

DET hadde visst vært en noe blandet fornøyelse:

 

“Da sitter undertegnede på nattoget og er på vei til Dalom. Vanligvis pleier dette å være en ganske middels affære, men denne gangen vil jeg påstå at den er like stusselig som gulrotkake uten kremen. 


Jeg var så heldig å få en sidemann. Det er for så vidt helt greit. Det er offentlig transport tross alt, så man må regne med å måtte utfordre intimgrensene litt. Det er bare så ergerlig at min sittekompis hadde tatt seg en dram eller tilsvarende før han kom ombord. Verre var det at han hadde tatt med seg litt ekstra i sekken sin. Så når Flaske-Frans sovnet (heldiggrisen) ble ikke bare store deler av plassen min okkupert, men skulderen min/armen min ble pute. Ånden hans alene kunne stoppe en elefant, og med tanke på hvor hodet hans lå var det noe krevende å puste inn noe annet enn nettopp den. Etter en stund med dette, samt noen litt rare berøringer, kjente jeg at nok fikk være nok.

Så nå sitter jeg i kafévognen med sudoku og gleder meg til å komme fram. Bare to timer til.”

 

 

Nå kan det hende at jeg får litt kjeft……..

……hvis dattera mi leser bloggen min!

Kopiere skribleriene hennes TO dager på rad, liksom……

 

For noen år siden, da hun fortsatt var i tenårene, fikk jeg en kraftig advarsel :


“Mor, nå har du likt og kommentert nesten ALLE statusene mine på Facebook i det siste.

Fortsetter du slik……………

………… så SLETTER jeg deg!”

 

Når man blir stilt overfor slike TRUSLER……..

…..ja, da SKJERPER man seg……

 

Man vil jo ikke bli skviset heeeeelt ut på sidelinjen heller!

Nå er jeg absolutt ikke slik at jeg har for vane blande meg opp i hva unga mine driver med. De lever sitt liv og jeg lever mitt – for de er jo voksne alle tre!

 

Da regner jeg med at dattera har kommet seg vel hjem, og unnsluppet både fylleånde, klåing og klenging!

 

Denne så jeg sist Ellen og jeg var på TGR på Hamar.

 

Kanskje “krammebold” er tingen når man blir utsatt for klåfingrede, søvnige fyllefanter på toget?

Enten kan man sitte og klemme på den for å få “stress release” sjøl, eller så kan man stappe den i handa til fyllefanten så han får noe annet å klå på. Kan vel hende at han hadde fått “Bra vibrasjoner” av å “Kose” med denne?

 

 

 

20 kommentarer
    1. Hhihihi..ja en sånn stress ananas hadde vært tingen til fyllefanter…Hørtes ut som en slitsom tur for din datter…jeg hadde nok gjort som henne..flytta meg langt bort…orker ikke sånne innpåslitne fyllefanter…ille nok om de er edru..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jepp! Jeg hadde gjort som deg – fått fyren over på den andre siden – og kommet meg unna fortest mulig! Dattera mi er litt rundere i kantene enn mora si! 😉

    3. hi hi ,nå fikk jeg også frem smilebånde :)) en klein reise,men jammen skriver din datter godt det skal hun ha :)) så tenker jeg att ho mor sjøl blir tilgitt :))

    4. hahaha hvis dattera di leser din blogen (og særlig komentarene), jeg ber hun vennligst til å bli ikke sint på mora si 🙂
      denne toget opplevelsen er som fra en komedie film, bare å tenke på det som du sa nå er ROFL (Rolling On Floor Laughing) :))))))

    5. Stakkars jente, slikt er fryktelig slitsomt -men hun kunne nok klaget på sidekammeraten til konduktøren. Men nå er hun nok framme. Hun er ikke borte når det gjelder skriving datter di heller, så eplet har ikke falt så langt :).
      Og jeg skjønner den store dagen nærmer seg. :))))

    6. Dere er flinke med ord begge to…:)) Jeg liker også det meste sønnen legger ut på Fb (eldste er ikke på Fb ).. men nå er han lite aktiv der for tiden.. Litt antistress kan være fint for noen og enhver det :))

    7. Margrethe: Takk! Ja, jeg synes hun har “Snert” og “Det lille Ekstra” i det hun skriver! 🙂 Med tanke på at hun strevde ganske ille med lese-og skrivevansker på barneskolen, så er det ekstra moro å se at hun skriver så godt nå! 🙂

    8. annebe: Den skrivelysta har jo lett for å gå i arv. Av mine unger så er det bare dattera som skriver mye. Hun har egen blogg også, men den blir ikke oppdatert så ofte.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg