Kommer Miss Marple snart….?

 

Av og til har jeg tenkt :

“Hva om det fantes en “Tidsmaskin”?”

Den skulle ha hatt en tidsbryter………..

……. slik at man kunne stille den inn på den tidsepoken man ville besøke!

 

Jeg ville ikke ha ønsket meg framover i tid, for det som ligger foran ønsker jeg ikke å vite noe om…..

Men….om jeg for eksempel kunne ha tatt en ukes “Reise” til epoken 1920 -1940, så hadde det ikke vært meg i mot!!

 

Dersom jeg (i tillegg til hatten) hadde iført meg en tidsriktig kjole…………

…….og stått ved en peis……

…… med en drink i den ene hånda, og en sigarett med munnstykke i den andre………..

…….og blåst blågrå røyringer ut i lufta…………

 

………så kunne jeg vel ha seilt rett inn i 30 -tallet som en ekte “English Lady”, tror du ikke??

 (Men ikke De HARDE 30-åra, da, for jeg ville jo ha lekt “Upper Class Aristocratic Lady” hvis det bare var for ei uke!)

 

Je SER det framma meg, altså!!!

 

Det er faktisk slik at jeg føler meg litt hensatt til “En svunnen tid” nå når jeg oppholder meg her på Arthur Findlay College…….

Innimellom kan jeg nesten innbille meg at noen av Agatha Christie – figurene skal dukke opp! Tenk å få møte på Miss Marple eller Hercule Poirot i en av gangene her…..!!

 

 

Vi har fått beskjed om å være forsiktige med hva vi legger ut av bilder fra interiøret.

Det er av sikkerhetsmessige årsaker.

 

Derfor er det begrenset hva jeg kan vise……………

……men noen små glimt tar jeg meg likevel den frihet å vise fram; bare så dere kan få et lite inntrykk av hva jeg snakker om :

 

Peisen i resepsjonen……………….

(Jeg spurte om det var greit at jeg tok dette bildet og la det ut!)

 

Staselig trappeoppgang……………..

 


Her går jeg når jeg skal opp til rommet jeg bor på……..

 

Dørene inn til undervisningningsrommene er vakre…..

…….og har messingskilt med rommets navn påskrevet

 

 

 

Elegant dekor i taket –  i ett av undervisningsrommene………

 

 

Karidansen på oppdagelsesferd i Eventyrland…….

(I bakgrunnen kan du skimte museet her.)

 

Jeg kommer nok sent til å glemme dette oppholdet…….

…….og tanken på å dra tilbake har allerede MER enn streifet meg……

 

Men : Til neste år blir det trolig ikke “Norsk Uke” med norske tolker, så da må jeg i tilfelle melde meg på “Internasjonal uke”.

Det blir i så fall en ekstra utfordring.

 

Da må jeg nemlig snakke engelsk hele tida…….

 

 

 

17 kommentarer
    1. ingen tvil om att du har hatt et minneverdigt opphold og ferie i år 🙂 og det ser veldig tiltalende ut i huset du befinner deg,jeg trodde no att alle slike steder likte positiv reklame om stede jeg da,men en lyt nok respektere att ikke alle vil att det legges ut for mye bilder :))

    2. Ja takk, jeg blir med tilbake til 20-30-årene, men da må jeg være rik. De fleste var trolig ganske fattige på den tiden, men ikke sikkert at de var fattige på vennskap og samhold. Jeg så nettopp en spansk serie på Netflix, Sentralbordjentene, og det var litt av noen kjønnsdiskriminerende holdninger på den tiden. Jeg elsker også den spanske serien Velvet som er fra etterkrigstiden og litt fremover. Jeg blir helt betatt av klesstilen. Love it! Forøvrig så er det litt krevende å lese bloggen din pga. skrifttypen du har valgt, synes jeg.
      Beste hilsen Ingrid på http://www.ingridtunheim.no

    3. fruensvilje: Det handler visst om frykt for at feil personer skal se det. Det finnes jo en del gamle ting her og tjuvpakk kan jo bli inspirert! 🙂

    4. Ingrid: Ja, på nettbrett så vet jeg at bloggen er vond å lese, men jeg er ikke så opptatt av å få mange lesere. Jeg skriver mest fordi jeg koser meg med det, og jeg liker den skrifttypen! Jeg ønsker ikke å LEVE i et sånt miljø – bare være på en tenkt gjestevisitt!

    5. suttung: Ha.ha….Jeg ville jo ikke ha levd i det til vanlig da! Bare stukket innom på en gjestevisitt for å oppleve atmosfæren. Jeg trives vel egentlig best i ledige klær i enkle, lune omgivelser ut i naturen! 🙂

    6. Det ser fantastisk ut der ja. Og jeg kan levende forestille meg tankene du har om Miss Marple og co 😀 De ville jeg også hatt i sånne omgivelser 🙂
      Veldig kjekt å få lese litt av det du opplever. Og skjønner veldig godt at du har lyst å dra tilbake ja <3

    7. av og til det samme tenkte jeg også (faktisk hvem av oss har ikke tenkt om noen slik), men i motsetning av deg jeg kunne ha tatt en uke eller kanske litt lengre til epoken 1970 -1980 :))
      hahah det siste bildet med deg foran speilet er så kult, du tar et bilde og på døra bak deg står et skilt “forbudt opptak” 🙂

    8. Herligheta,, her har jeg tydeligvis ikke fulgt med.. men det har jeg jo ikke heller. 🙂 Men ikke så vanskelig å se at du stortrives 🙂 Smetter innom og titter litt bare… Har jo ennå ikke tilgang til pc som kan laste bilder … så da blir det en kjapp titt her av og til 😀

    9. dedicat: Skjønner jo godt det. DU blir liksom ikke en del av fellesskapet på samme måte når du ikke kan blogge sjøl. Håper du får det i orden snart! 🙂

    10. milan: Ha-ha, det er typisk meg, det tenkte jeg ikke på, for jeg så bare framover! Ja, du er jo drøyt 20 år yngre enn meg så for deg er kanskje 70 – 80 tallet nostalgisk nok! Tilsvarende skulle jeg ha vært mest fascinert av 50-60-tallet, men det er jeg ikke! 🙂

    11. Eva: Ja, jeg har det, men nå blir det jo slutt på “Norsk uke”. Svensk uke blir det fortsatt og det er jo litt enklere enn å snakke engelsk hele tida.

    12. Det rare var at jeg var sÃ¥ hjemme der med en gang! Hadde liksom vært der før, men om sÃ¥ var hadde jeg i alle fall totalt glemt hvordan huset var – jeg gikk meg bort med liv og lyst – hele tiden – men fredag tror jeg at jeg fikk oversikten… SÃ¥ egentlig burde jeg reise tilbake pÃ¥ kurs, for Ã¥ nyttiggjøre meg det faktum at jeg KLARTE Ã¥ orientere meg rundt i huset – dagen før avreise. SÃ¥nn er livet!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg