“The Murderer in The Bathrom!”

 

I og med at jeg “briefer” med engelske overskrifter, burde jeg vel fortsette på engelsk…..?

Men……..

…….. da er jeg redd for at det ville bli mye “omskriving med to do” og “gange rundt grøten”………..

……for å komme til poenget.

Ordforrådet er nemlig noe begrenset……

 

Noen dager starter litt mer dramatisk enn andre…….

 

 

Da jeg kom på badet i dag tidlig, og skulle til å sette bakdelen på tronen…………….

…………oppdaget jeg at det var noe som beveget seg på innsida av skåla…….

 

Først trodde jeg at det var en edderkopp.

Da jeg fikk på meg brillene, oppdaget jeg imidlertid at det var en………

……….VEPS!!

 

Skumle greier. (Bildet er en REKONSTRUKSJON!)

 

Karidansen liker ikke veps………..

Jeg er ikke FULLT så panisk i omgang med arten som søstra mi…………

…….. men det er ikke langt unna!

 

Å sette seg på doskåla med DET uhyret oppunder bakparten var uaktuelt, sjøl om krypet virket nokså dovent der det kravlet rundt –  rett over vannskorpa………….

 

Tenk å bli stukket “Der Nede” av noe slikt!!

Og så her da –  som vi sitter så mye i løpet av dagen!

Nå var gode råd dyre, for jeg hadde verken fluesmekker eller avis tilgjengelig……………

 

Man tager hva man haver……..

…….og det mest nærliggende var……..

…….DENNE!!

 

 

Heftig dasking med dokosten rundt i doskåla gjorde susen!

Monsteret måtte gi tapt…….

Og Karidansen kunne trygt innta tronen………

 

Men : Hvor lenge var hun i paradis??

 

Ikke lenge……

For inn gjennom baderomsvinduet……………….

………….kom en nær slektning av drapsofferet!

 

Hva skal man gjøre når styggedommen surrer vidt omkring……

…….og man kun har en dokost å hjelpe seg med?

Jeg vurderte sterkt å vekke Nordlændingen for felles krigføring før jeg gikk i dusjen…….

Men……………


“ZZZZZZZZ……….”

 

…..jeg fant det best å la være.

 

Kanskje jeg hadde fått ENDA en aggressiv “Veps” å forholde meg til????

Hvem vet?

 

 

Da var det bare EN ting å gjøre……

Rive av ei remse med dopapir……

……og vente til uhyret satte seg på innsida av dusjkabinettet!

 

 

Suksess!!!

 

Nå er baderomsvinduet lukket…….

……….. og jeg håper at jeg slipper flere slike prøvelser i dag!

 

11 kommentarer
    1. Hehe..ja de derre vepsene er ikke det koseligste jeg veit..men er (heldigvis) ikke redd de..har erfart at jo mer jeg veiver og er i bevegelse, jo mer hissig blir de..så det lureste er jo å forholde seg rolig 😉
      Når det kommer til den andre “vepsen”, et det nok tryggest å la en sovende nordlænning være, hehe =P (yepp – æ e nordlænning 😉

    2. heheh ser jeg, du har ikke en kjedelig tid der, tvert imot du fører veldig spennende kamper mot engelske okkupasjonsmakten :))))

    3. Ish..ja det hadde tatt seg ut! vepsestikk er jo ikke så veldig godt..så det var bra du fikk has på den..eller dem..håper de holder seg unna…og at dagen din ble fin!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg