NÅ har jeg skjønt det!

 

Jeg la jo ut et innlegg tidligere i dag, der jeg viste hvordan jeg hadde strevd for å forevige rumpa mi….

NÅ har jeg skjønt hvordan det skal gjøres, altså…..

 

 

Utstyrt med “Sminkespeil” og mobil….og tunga rett i munnen….

(Det siste er viktig på “selfies”, har jeg lært – men nå hadde jeg ansiktet gjemt bak speilet, så det synes ikke!)

 

Så – dette var et lite tips –  til alle dere kjerringene (og mannfolka) som har veldig lyst til å ta selfie av bakstussen………

…….og legge det ut på bloggen!

 

Det er mye “Kropping” her inne på blogg.no, så en må jo henge med som best en kan!!

Kanskje et tips til neste konkurranse hos “Frodith” :

“Hvem tar det fineste og mest “Oppfinnsomme” bildet av rumpa si???”

 

Jeg fant vel ikke akkurat opp kruttet her heller, og det er egentlig bra, for jeg liker ikke sånt som smeller så veldig!

Jeg har faktisk fobi mot både champagnekorker, fyrverkeri og annet med krutt i.

 

Nyttårskvelden er ikke min beste kveld…….

Er jeg i selskap da – så er jeg den som tilbyr seg å være inne med bikkja som er så livredd, stakkar…….mens de andre får gå ut og “more seg”. Og så kan jeg sitte der og holde rundt bikkja og liksom “trøste”!

Jeg holder meg ikke akkurat for ørene når noen drar av en smell-bon-bon, men jeg blir litt anspent av det også!

 

Jeg TULLER ikke en gang – det er sant!

Jeg er veldig skvetten, og var for skarpe lyder, men jeg tåler mine egne smellfiser, for dem er jeg som regel forberedt på!!

 

På tide med en “Ordentlig selfie” igjen , da kanskje….

……..riktignok uten halvåpen munn med tungespissen strategisk plassert…….

……..og “tå hev” med den ene foten……


 

………. men sjekk DET blikket, a’!

 

Synes dette “skjørtet” (som egentlig er et strandsjal kjøpt i ei sjappe på Puerto Rico for noen år tilbake) er veldig fint.

Har også fått glass i den nye brilleinnfatningen som jeg viste fram for en stund siden. Synstesten jeg nylig tok, viste at synet hadde blitt en del dårligere i løpet av de to åra som har gått siden jeg begynte med briller –  nærmest på heltid.

Nå glemmer jeg til og med å ta dem av i dusjen, og reagerer ikke før det er fullt av dråper på dem!

Heretter er det påbudt med briller når jeg skal kjøre bil.

 

“Je ser bokstava når je myser”, sa jeg.

“Det er ikke godt nok!”, sa optikeren…….

 

Så da så……..

 

 

Det var en så snål følelse – det å komme ut fra optikeren med de nye brillene. Alle konturer ble plutselig så skarpe, og jeg ble nesten litt svimmel og rar av det. 

Jeg hadde jo ikke tenkt så nøye over at jeg ikke lenger så optimalt med de forrige, for det var i alle fall MYYYYE bedre enn å gå uten.

Nå er “Gamlebrillene” også levert inn for å få nye, tilpassede glass med solbrilleeffekt. Jeg må ha to par gode briller, for i den jobben jeg har kan jeg fort oppleve at “noen” kan være litt uberegnelige. 

Da er det ikke bare, bare å være bro bro brille……. 

 

Merkelig det med å måtte venne seg til noe nytt…….

……..sjøl om det er til det bedre!

 

 

17 kommentarer
    1. Jeg har også vist fram kroppen min på bloggen riktignok bare stortåa, men det satt da tross alt ei humle på den. Det ble ikke så mange flere av den tåa nei 😀 Mye lettere å være dameblogger, litt rumpe og litt pupp og overskrift med s……så renner det på 😀

    2. suttung: Du må nok legge deg i hardtrening – med den berømmelige stanga, kle deg i ei sexy, minimal truse, spraye deg med brunfarge og begynne å vise muskler. Da strøymer nok de kvinnelige leserne på – så du knapt kan anda! 😉

    3. tepausen.blogg.no: Ja, du kan ta selfie i speilet – eller bare bruke sminkespeilet – og stå med ryggen til det store speilet – uten å ta bilde! 😉

    4. Ja se der ja..skikkelig rumpebildet…hihih..du klarte det du..likte nå bedre det der jeg så ansiktet ditt..jeg må også ha briller, og går ofte i dusjen med dem..hihih..

    5. men …. er det ikke det samme ting med 2 speil hos frisoren når vi trenger å se seg selv på baksiden av hodet 🙂
      btw, kjempebra selfie :)))

    6. Se der ja.. fin både foran og bak..hehe.. Du kler både blåfargen og de brillene veldig godt :)) Blir mer og mer avhengig av briller og godt lys for å lese.. men jeg klarer også å myse meg frem til hva det står..

    7. Nydelig omslagsskjørt , og bilde også. Jeg har to som er helt make, men andre farger. Er bare et must, spesielt på reise, men også soldager her hjemme. Bruker det til alt mulig…
      Jeg skulle absolutt vært hos optiker jeg også, takk for påminnelse…., men jeg greier ikke kjøre med briller….

    8. suttung: Da har du i hvert fall utfordret deg sjøl gjennom bloggen, for det er jo ganske mange som kjenner til deg via den! Bra å utfordre seg litt og utvide komfortsonen! (Men du trenger ikke følge rådet om lita truse og brunspray for det, altså! 😉

    9. annebe: Takk! 🙂 Lesebrilledelen på de nye brillene er godt over 3+ på det høyre øyet, og da nytter det ikke å myse heller! Ser litt bedre på det venstre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg