“Har du mark i rævva du, hell?”

 

Denne episoden fant sted for et par år siden…….

 

Det er sommer og mange ferievikarer på jobben.

Det er ganske sent på kvelden, og Karidansen og en unggutt er de eneste som er på vakt. Det er tid for kveldsrutiner – altså å gå inn i leilighetene i tur og orden –  og hjelpe til med det som trengs før leggetid.

 

Men ……unggutten har viktigere ting å ta seg til han…..

Tv’en  på dagligstua er nemlig slått på, og han sitter i sofaen og “skrævar” med fjernkontrollen til tv-en i hånda. I den andre hånda styrer han mobilen med flittig hånd. 

Da Karidansen har vært inne i et par av leilighetene, og ser at han fortsatt sitter der –  akkurat likedan, kjente hun at irritasjonen begynner å bygge seg opp….

Tror han liksom at han sitter hjemme i sin egen stue en lørdagskveld???

 

Unggutten aner at hun står i døråpningen, gløtter opp, gliser bredt og avvæpnende og sier  :

“Har du MARK I RÆVVA, du hell??”

 

DA forsvinner faktisk irritasjonen til Karidansen som dugg for solen……..

 

Hun blir så lattermild, at resten av kveldsrunden går greit……..

 

…….sjøl om det ikke er så mye hjelp å få!!

 

 

 

 

 

Ser du hva DETTE er….?

Ikke?

 

 


Nå da….?

 

 

 


NÅ ser du det i HVERT FALL!!

 

Jeg måtte jo ha et illustrasjonsfoto av “Mark-rævva”……

……men det var ikke lett……

Prøvde å holde mobilen foran meg og stå med ryggen mot speilet. Det funket dårlig. Jeg snudde og vred meg –  og så kom jeg nok bort i utløser – knappen før jeg var “klar”……

 

Men det ble da noen morsomme bilder……

…….av ei konsentrert kjærring med hårruller!

(Bildene er HELT usensurerte og uredigerte ; kanskje en unødvendig opplysning…men…)

 

Jeg lo høyt og hemningsløst da jeg så hva jeg hadde fått til!!

Det var nesten så :  “Je dævva!”

Det sies at en ikke har mer moro enn den en har med seg sjøl, og jeg har veldig mye moro, sjøl om jeg blir ganske overrumplet og overrasket mange ganger!

 

Jeg tror KANSKJE at unga mine er relativt “Happy” over at jeg har sluttet med å dele blogginnleggene mine på facebook…………

 

Men : 

En delt “glede” er en større glede, sies det………

……..så her på bloggen morer jeg meg ganske fritt! 

 


 

 

12 kommentarer
    1. Ja det var jo litt godt han kanskje skjønte at han var litt slapp sjøl..men greit med folk som bidrar med å få ting gjort på jobb :))
      Hehe.. flotte bilder av “rævva” de… trodde det var kjolen/skjørtet du skulle vis frem jeg :))
      Jeg prøvde å sende en kommentar på innlegget ditt i går.. tror det ble noe feil skal prøve igjen nå :)) Fin dag videre :))

    2. haha så morsomt :)))) og kan jeg spørre … .hva ble hans oppgave for den natta ?? kanskje han trengte å kontrolere tv program eller riktighet av fjernkontrollen hahahaha

    3. annebe: Greit med folk som ikke stresser på jobb, men det får være grenser for latskap også!!! (Mener Hårrull-kjærringa”!) “Skjørtet” er et strandsjal jeg kjøpte da jeg var i Puerto Rico for 3 – 4 år siden. Det er så kjekt å knyte rundt livet. 🙂

    4. suttung: Ja, det ble vel knapt “Rompe.bilde”…Hårruller bruker jeg ofte for å få litt volum i det bløte, tynne, englehåret mitt ! 🙂 Det sliter ikke så ille som varme tenger.

    5. Hahahah..må le av deg…du er så herlig!! ja..det var “ræva si det” hihihi…

    6. Margrethe: Tusen takk! Det finnes absolutt ungdommer som kan “Stå på” også. Alle sitter ikke og klår på mobilen sin i tide og utide når de er på jobb! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg