Ferietid på jobb……………

 

Jeg skal ikke ha ferie før i august……..

…..men på jobben har ferien begynt.

 

Det vil si at de som bor i boligen har ferie fra de tilrettelagte jobbtilbudene sine.

Da er det på en måte litt roligere dager.

Sjøl om brukerne da er mer hjemme, trenger vi ikke gå så mye etter klokka, og det er rom for å finne på litt mer “utenom det vanlige”!

 

En annen ting som er koselig, er at det kommer inn ferievikarer.

For det meste ungdommer, og noen av dem er studenter!

 

Når det er musikere på jobb, så koser Karidansen seg!!

“Taffelmusikk” til den lettvinte middagen hun spiser i ei ledig stund………

……..DET er ikke hverdagskost!

 


Denna karen bare ER musikk!

 

Foruten gitaren trakterer han :

Trommer!

Det er hovedinstrumentet!

Når han er på vakt, høres stadig knipsing…………..

………..og tromming med fingre –  mot alt av bord – og benkeplater!

Piano spiller han også…..

……..og sangstemma er det ikke noe å si på!

 

 

Når noen i boligen har bursdag, må vi ha kake!

I dag var det tid for det!

 

Jeg liker å bake, og marsipankake er en av mine “Spesialiteter”……

 

………. men i kveld ble det ferdig sukkerbrødbunn fra butikken…….

………..for det tar litt for mye tid mellom alle andre gjøremål hvis en skal lage bløtkaka helt fra bunnen av.

 

Kaka ble god den, men det var sjølsagt ingen solsikke i midten (blant sauer, griser, sommerfugler og gakk-gakker) – for DEN sørget fotoredigeringsprogrammet for.

Navn og alder må fjernes i en slik sammenheng, for det er jo noe som heter taushetsplikt!!

 

Når det er musikere på jobb……………

………så blir det jammen også flerstemt bursdagssang!!

Kjempekoselig kveld på jobben!!

 

 

Apropos sang og musikk : Jeg har jo lett for å gå og nynne.

 (Og noen ganger MER enn bare det også) 

Det er ikke alltid jeg tenker over at jeg gjør det en gang!

 

I vår, da en av vikarene var på opplæringsvakt, hadde vedkommende plutselig hørt noe “rart”…..

 

“Det er noen som syng’ her???”

 

Da sa kollegaen min :

(Som jo kjenner til “fenomenet” Karidansen) 


“Å det er bære a’ Kari som sitt på do og syng opera!!!”

 

12 kommentarer
    1. Ferietid kan være en koselig tid på arbeidsplassen..en litt mer ro over hverdagen…kos deg på jobb, og du har da noe å se frem til!

    2. Så koselig med musikk på jobben, og så kake på toppen da :o)) Jeg savner litt å ha eget kontor, for da kunne jeg ha på radio hele dagen. Nå sitter jeg i åpent landskap, og da nytter ikke det. Blir ørepropper, men det er ikke det samme…

    3. så bra å se noe slikt 🙂 kanskje det beste ting som kan skje for en man i livet (etter god helse selvfølgelig som er mest viktig), er å komme på en jobb og kose seg på denne jobben 🙂

    4. Så koselig du har det på jobb da! Stas med sommervikarer på jobb da – prinsessa mi jobber på en slik bolig for døve og handikappede i sommer – ho stortrives! Gode klemmer <3

    5. Margrethe: Ja, jeg trives stort sett veldig godt på den arbeidsplassen eg har nå. Det har mye å si HVEM som jobber der, og nå har det blitt veldig bra der jeg jobber! 🙂

    6. Vera Lynn: Skjønner godt at du ikke trives i “Åpne Landskap” i en slik sammenheng. Det er godt å kunne stenge seg inne i sin egen hule og trekke seg tilbake innimellom! 🙂

    7. Etdiktomdagen: Innimellom er det hektisk, eks på morgenen eller når alle skal ha hjelp med middag omtrent samtidig. Dessuten har vi “Utebrukere” i tillegg til dem som bor i boligen. Men alt i alt er det ikke slik at vi flyr bena av oss hele tida. 🙂 Jeg syntes det var mer stressende å jobbe som lærer. Mindre springing, men det gikk i ett likevel. Ikke støtt jeg rakk å spise nista mi en gang!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg