“Han bryr seg visst itte om meg!”

 

Det er fort gjort å lage sin egen fasit………..

………….ut fra slik en sjøl tenker…….

 

Jeg har jo gått på en del sånne “Kvinne – kurs” i årenes løp…….

“Menn må rett og slett oppdras!” er ett av utsagnene som har blitt diskutert….

Og….faktisk så ER det slik!

 

Ble du provosert nå???

 

Å “oppdra” en mann betyr ikke å kjefte, kritisere og prøve å gjøre ham til ei lydig, slukøret bikkje! (Joda, jeg har prøvd det, jeg, når jeg har vært frustrert, sur og misfornøyd – men det funker JÆVLIG dårlig!!)

DET blir nemlig verken kvinnen eller mannen som er i forholdet særlig lykkelige av.

Å “oppdra” en mann betyr rett og slett å fortelle mannen hva som er viktig for deg og hva du setter pris på (og blir glad for) at han gjør!

Så må han få belønning i form av et “Takk” ,  et smil, ros…….og kos…….

…….og så får han kanskje lyst til å gjøre MER av det du blir glad for!

 

Nei, det er ikke kynisk eller beregnende………….

Det er …………….

………….realiteten!

 

Menn er annerledes skrudd sammen enn kvinner!

Det er ikke nødvendigvis noe negativt i det – det er bare forskjellig!

Kvinner trenger menn – og menn trenger kvinner – det gjelder bare å utfylle hverandre på best mulig måte!!

 

Selvfølgelig KLARER vi oss alene…………….

…………..og det ER bedre å være alene enn i et forhold som ikke fungerer samma søren……

…………..men OM det fungerer rimelig bra………..

…………..så er det en helt annen sak!

 

Jeg ønsker meg ikke tilbake til noe av det som har vært…………

…………..for ikke noe av det var “Liv Laga Lenger” da det tok slutt. 

 

 

Så til overskrifta :

Jeg har altså hatt en tendens til å lage mine egne “kriterier” for hva som har vært et “bevis” på at menn har brydd seg om meg!

 

“Mennene i mitt liv” har hatt EN ting til felles :

De har vært veldig opptatt av å fotografere!

 

Og så har vi vært på ferietur da………

…………..og det samme har gjentatt seg :


Mannfolka har sprunget rundt med kameraet og knipset i vilden sky……..

Bilder av : Blomster, bier, berg, bygg og annet bemerkelsesverdig billedmateriale!

 

Kanskje har de knipset noen bilder av meg også…………..

Og…………… når ferieturen har vært slutt, så har det slått meg at vi knapt nok har hatt ETT eneste bilde av at vi har vært der SAMMEN!

Og så har jeg trukket følgende konklusjon :


“Han bryr seg itte om meg, for det speller inga rolle førr’n å ha noe BEVIS på at det var vi to som var der. Han bryr seg itte om å samle på minner om øss to!”

 

FURTEFURTEFURT!!!

 

Hvorfor tok jeg ikke heller flere slike bilder SJØL?? Hvorfor sa jeg ikke :

“Nå har je lyst tel at vi får noen tel å ta et bilde tå øss framma dænna kjærkja der. Så kan je sjå på bildet sea og mimre om at du og je var akkurat her!!”

Hadde fyren i så fall blånektet og sprunget av gårde, så hadde det vel vært et lite hint om at han ikke tenkte så mye VIDERE framover, men høyst sannsynlig så hadde han vel godtatt det?

Kanskje han til og med hadde syntes at det var en hyggelig tanke……

…….sjøl om han ikke hadde tenkt på det samme sjøl??

 

Jeg har også hørt andre kvinner si det samme :

At menn stort sett bare tar bilder av ting og omgivelser, mens vi kvinner gjerne er mer opptatt av å ta bilder av mennesker og situasjoner.

Det betyr IKKE nødvendigvis at menn absolutt ikke “Bryr seg”!

 

Jeg trenger ikke ta sånne “kjæreste – bilder” for å legge ut “Bevis på Idyllen” på Facebook eller andre sosiale medier.

Det er i så fall bare for min egen del!!

 

Fordi…………… det er koselig å skape en historie sammen med en jeg er glad i……..

…….og for eksempel kunne ta fram konkrete minner om sol og varme…………

…….i en mørk og kald vinterkveld!

 

Jeg var nylig en tur på Domkirkeodden. 

Da “Snikfotograferte” jeg dette paret. De så ut til å være godt opp i 70 -åra – kanskje enda eldre.

De gikk der og tuslet i de vakre omgivelsene ……. hånd i hånd.

Rett etter at jeg knipset bildet, satte de seg på en benk og slappet av. Det virket som om de koste seg veldig i hverandres selskap……

 

Og……………..

………..jeg ble litt varm om hjertet av å “Sniktitte” på dem!

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg er veldig enig med deg i en del ting, vi må si fra hvordan vi vil det skal være. Ingen er tankelesere og aller minst menn 😀 ha -ha. Og klar tale funker best, ikke hinting, som for oss er veldig greit, men som ikke er det samme for en mann. Klar tale!! Så koselig med det paret som gikk og leide sånn fremdeles 🙂 Herlig <3

    2. Ja det er så koselig å se eldre som virkelig er glad i hverandre…Det er nok sant som du sier..at menn må oppdras..men det må jo vi også! Av mennene..Slik at VI også kan vite hva som gleder mannen..Men vi er vel kanskje ofte flinke til å finne det ut, uten at det blir sagt..Der er forskjellen..Men alle er ikke like..hverken menn eller kvinner…Så åpenhet tror jeg på…snakke sammen..vite hva hver enkelt liker og ikke liker…OG vise hverandre at man setter pris på hverandre..En annen måte å oppdra…hihihih.. høres ikke hyggelig ut og bare se på en som tar bilder…ser den..man må ta den andre med på bilder også..og ta hensyn…Når Bjørn er med på tur..blir det mye mindre bilder en når jeg går alene…og jeg tar bilder av han også da…syns det er koselig…

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg tror kanskje ikke menn tenker så mye over hva de egentlig vil ha…de tar ting litt mer som de ER. Vi er litt mer kompliserte – på godt og vondt! Det er som regel damer som vil “Snakke” om alt mulig og som er mest opptatt av hvordan ting “skal være”. Bra du tar litt bilder av Bjørn – og at dere av og til tar noen bilder av dere SAMMEN!!

    4. Det med oppdragelsen har du faktisk rett i for jeg er oppdratt av Eli. Det siste har jeg nok aldri tenkt på for det er jo alltid jeg som tar bildene, men jeg har ei mappe med Eli på og den er høygravid av bilder med henne, uten meg. Det er vel egentlig nesten ikke bilder av meg 😀

    5. Jeg ser litt hva Toini sier og du sier, og jeg har også tenkt det samme, at vi er flinkere til å se hva de vil ha, leser dem…Men av og til er det IKKE sånn…vi tror vi er det, men det kan være HELT feil innimellom, så klar tale er best, begge veier 😀

    6. frodith: Ja, slik er det, men hos menn sitter det ofte lenger inne å gi uttrykk for det! Nå skal vi være forsiktige med å stigmatisere og si at ALLE er sånn, men jeg tror det er tendensen! 🙂

    7. Koselig med paret som leier hverandre <3 Mannen her tar vel ikke bilder .. bortsett fra når jeg ber ham ta et av meg innimellom.. Men han tar noen få med mobilen.. og det er meg han har som "forgrunnsbilde" på mobilen sin...gutten sin det ..hehe...

    8. annebe: Ja, det er gutten sin det ….for ikke å si “mannen sin”. Kjærlighetserklæring til gagns spør du meg. Jeg ser for meg at han er en mann av få ord, men han viser omtanke ved å GJØRE! <3

    9. det alt dreier seg om at vi må snakke og respekterer hverandre, vi også må bli klar til å akseptere andres feil fordi vi også gjør feil. tålmodighet er sannsynligvis den best oppskriften for et langt og fin felles liv 🙂

    10. milan: Det tror jeg du har rett i. En kombinasjon av raushet, overbærenhet – og også tydelige grenser på hva man ikke kan tolerere i det hele tatt. DET tror jeg er mye av “Oppskriften”. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg