Mymlen har vært litt ensom……..(Karidansens versjon av relasjonen mellom Mymlen og Snusmumriken)

 

Hun har stått der i kjøkkenskapet, sammen med det hvite serviset, og fløtemugga fra IKEA…………..

……………og har vært den eneste fargeklatten blant sterile og nokså fargeløse kopper og kar………….

 

Romantisk anlagt som hun er……..

…….så har hun rett og slett savnet selskap av ……..

…….likesinnede artsfrender!!

 

Karidansen har vært klar over dette………

……..og har absolutt hatt det litt i bakhodet…………..

 

I går, da Karidansen var en tur innom “Kitch’n” – butikken……………’

……………..var det TILBUD på kopper med Mummi-motiv på!

Da ble det en ny Mummi – kopp i samlinga!!

 


Det første møtets sødme………

 

Mymlen er blyg…..men veldig nysgjerrig…..

Snusmumriken er opptatt med sitt! (Typisk Mannfolk!!)

 

Det går ikke lange stunda…………..

………….før Mymlen faller helt i staver……….

 

Snusmumriken er mest opptatt av å være………

…….BARSK!!!

 

Nå får tida jobbe……

Karidansen håper jo at Snusmumriken får øynene opp for den yndige Mymlen!!!

 


Nå har hun i alle fall fått selskap!!

 

Rent fargemessig………..

………så passer de godt sammen!

Jeg vil nesten si at de utfyller hverandre!

 

Så er det bare å håpe at Snusmumriken………..

……….også innser det!!!

 

 

Joda – i Tove Janssons verden er Snusmumriken visstnok Mymlens SØNN ……………

……….. men det ble så lite romantisk………..

……….. at Karidansen lagde sin EGEN versjon, hun!!

 

(Hun har lett for å gjøre nettopp det!!)

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Så koselig at den fikk selskap! ja jeg ønsket meg en kopp til bursdagen min, og fikk 9! Så har mange av denne typen..men akkurat den grønne har jeg ikke! og grønt er jo min farge!! Så den ønsker jeg meg!! Flotte var de sammen ja!!

    2. Hihi…herlig med litt romantikk i hverdagen <3
      Og fargene passet veldig godt sammen ja. Kjekt med en liten fargeklatt og to 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg