Dette likte jeg……… (Og litt om fargemani!)

 

 

 

Det er et litografi som er laget av ei som heter Kikki Hovland.

Jeg så det på Facebook, og “lånte” det.

Så lenge jeg oppgir kunstnerens navn, så må vel det være lov å “låne”?

 

Jeg er veldig opptatt av farger – er nærmest “Kronisk” på det feltet.

Kjøper jeg ny oppvaskbørste, bør den helst “passe” på kjøkkenet. Jeg kan heller ikke ha tannbørste i hvilken som helst farge. Nå har jeg elektrisk tannbørste, så jeg må bare tåle at den er hvit……… men helst ville jeg ha hatt cerise – rosa, lilla, limegrønn eller turkis tannkost!

Det grenser vel nærmest til mani, men jeg lever godt med det!

 

En gang var det en kar som betrodde meg at kona hans var sånn at mønsteret på kaffekoppene nærmest måtte passe til veggmalinga.

Jeg uttrykte forståelse for at han var litt oppgitt…………

……. men i mitt stille sinn tenkte jeg at jeg ikke er så mye bedre sjøl….

(Vi har alle vårt!)

 

Blant bloggvennene mine er det flere dyktige fotografer. 

I dag falt jeg litt ekstra for dette bildet :

 

Det er tatt av “Suttung” …..som liker å eksperimentere og “leke”!

Her synes jeg det er “Tøft” med den grå bakgrunnen – den fremhever motivet!

 

 

17 kommentarer
    1. Så nydelig begge bildene var! Godt med farger i hverdagen på både tekstiler og ting. Noe bare må harmonere her i huset også. Ellers blir det visst litt rot i hodet. Ikke lett bestandig det der, for vi tiltales av forskjellig, mannen min og jeg. Men vi snakker sammen og finner den gyldne middelvei i fargeskalaen!

    2. Jeg er ganske lik deg på dette med farger, orker ikke at ting er helt feil, men ikke så nøye med oppvaskbørster 😀 klær er verst.. Fint bilde Suttung sitt ja <3

    3. Stilig litografi.. jeg tenker også at det er ok å dele ting som ligger på nettet om en oppgir hvem som har laget det osv… Jeg har noen farger jeg velger oftere enn andre..men ikke så “bestemt” som deg tror jeg… Nydelig bilde med sommerfuglen også :))

    4. Jeg er også blitt mer glad i farger med årene…Det bildet var kjempe fint ja!!

    5. farger er en viktig del av min hverdag også,kan ikke si jeg har en mani ,men noe mangler om jeg ikke har noe med spreke farger rundt meg ) :
      Det var 2 vakre bilder du hadde lånt her,er mange flinke folk det er helt sikkert

    6. Hahahaha akkurat sånn var jeg også, bare med klær. Trusa måtte passe regnjakka osv. Heldigvis er jeg ikke helt sånnmer for det var litt slitsomt, men her inni huset kunne ting passa bedre sammen synes jeg. Nydelig bilder og det av sommerfuglen var fantastisk fint, litt røft og barskt og samtidig vakkert. Ha en fiiin dag <3

    7. natheless: Bra dere finner middelveien, for vi damene ha kanskje en tendens til å bli litt “Sjefete” når det gjelder farger og interiør? 😉

    8. milan: Enig. Nå skal du få et mini-norsk-kurs av meg. Jeg tror ikke du tar det ille opp, for jeg er rett og slett imponert over norskferdighetene dine!! 😀 Jeg ville ha skrevet : “Uten tvil” eller “Det er det ingen tvil om” i stedet for “Det er ikke tvilsomt”! 😉

    9. nei Kari nei, tvert imot jeg er virkelig glad når noen kommer fram meg med noe slikt 🙂
      det hadde sikkert vært så bra å ha deg som norsklæreren 🙂
      kan jeg spørre deg av og til noen ting når jeg er ikke klar hvordan å si noe ?

    10. milan: Jada. Send ei melding “På bakrommet” om det kniper. Ikke sikkert du får svar med en gang, men jeg skal bidra med norskkunnskap så godt jeg kan -sånn dann og vann!! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg