Heldig er jeg…………..

 

 

Da jeg var på jobb i dag, hørte jeg ulende sirener. Det hørtes ut som om det var flere utrykningskjøretøy som var i aksjon………..

Det varte og det rakk, og jeg kjente på en følelse av uhygge. Begge sønnene min bor jo i nærheten av Brumunddal, og tanken streifer meg alltid når jeg hører ulende sirener :

“Har det skjedd noe med noen av de jeg er aller mest glad i?”

Uansett om det er folk jeg kjenner eller ei………….

……… så skvetter jeg til når jeg hører utrykningskjøretøy:

 

“Er det noen som er blitt rammet av en alvorlig katastrofe?”

“Er det noen som har fått endret livet sitt for alltid?”


Jeg vet ikke hva som hadde skjedd i dag……

 

Da jeg kom hjem fra jobb, så jeg at den ene sønnen min var på Facebook, og den andre hadde nylig vært inne. Dattera mi er i Trondheim, så de ulende sirenene jeg hørte i dag hadde garantert ikke noe med henne å gjøre.

Det er dumt å tenke slik…….

……..men jeg skvetter alltid av ulende sirener.

Det kommer så brått, og minner meg om at livet er skjørt og kommer uten garanti……

 

Så tenker jeg at jeg er heldig………..

…………….som kan komme hjem til den fredelige pletten jeg bor i :


Koselig i stua mi! 
(Kaller den min sjøl om jeg leier)

Ekstra koselig er det å titte ut i eplehagen på denne årstida!

 

 

 


Vertskapet har mange fine blomster i hagen!

 (som jeg går rett forbi når jeg skal inn i leiligheta mi!)

 


Lekestua er min nærmeste “Nabo”.

 


Litt blomster må jeg også ha! Her kan du ane skyggen min mot veggen!

 

 


Deilig å gå barbent i graset…….. med et flortynt sommerskjørt på!

 

 

Jeg har arbeidshelg nå, men jeg var ferdig kl 15 i dag…………

………….og skal ikke på’n igjen før kl 15 i morgen.

 

Da blir det litt “Helg” likevel!

 

Jeg tror jammen det blir et lite glass iskald rosevin på meg før jeg legger meg i kveld!

 

Joda, jeg kan nok kjenne på at det hadde vært koselig om jeg hadde hatt en å dele i alle fall NOEN av sommerkveldene med…..

Da jeg startet på “kjæreste -jakta” mi i vinter, så tenke jeg jo den tanken :

At jeg kanskje skulle bli kjent med en som jeg kunne tilbragt noe lyse, lune sommerkvelder med……

 

Slik har det jo ikke blitt…………….

………………og jeg leter ikke aktivt for å finne noen nå.


Jeg er litt forsynt av nettdating, og er nesten aldri inne på datingsida.

 

Men : Jeg velger å nyte det som er…………..

 

Jeg er ganske flink til å se fordelene ved det jeg har……….

……………..og kose meg alene!

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg pleier også alltid ha en gjennomgang over hvor alle barna mine er når jeg hører sirener, tror kanskje det er en “kvinnegreie”….
      Nydelig der du bor da, og selv om du leier så blir det jo hjemme.
      Jeg ser fremdeles bare fordeler ved å være alene, i alle fall de aller fleste dagene, men alt kan skje…Håper i alle fall det for din del.

    2. Trur det er ganske så normalt å reagere sånn når man hører sirener – jeg vet at jeg gjør det i alle fall…
      Håper du får en fin kveld – og koser deg med rosevin..her blir det et glass hvitvin..eller to 😉

    3. Ja sånn er jeg også….tenker på mine når jeg hører sirener..hvor er de, har det skjedd dem noe? Jeg ringer ofte når jeg hører om ulykker på strekninger de kjører..livredd..Livet er skjørt, og man aner virkelig ikke hva som hender rundt neste sving..eller i neste øyeblikk…det fikk vi erfare litt i dag..da bjørn falt i trappa og fikk en vedovn over benet..Brudd i ankel og dypt kull i andre foten..Han blir handicapet en god stund fremover….godt vi ikke viste det…for dette passet ikke nå..men det hjelper jo ingenting…livet er skjørt… Vi må nok bare nyte den tiden vi har, og prøve å gjøre det beste ut av alle dager!! Det ser så pent ut der du bor..

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg leste det innlegget. I det ene øyeblikket frisk og rask – og i det neste noe helt annet! Ja. livet er skjørt, men vi må leve det som best vi kan den stunda vi har! <3

    5. maiken: Jeg ser også fordeler ved å være alene, og det må være en jeg føler jeg har VELDIG god kjemi med om jeg skal i involvere meg for fullt igjen! 🙂

    6. Jeg burde jo være vant til å høre sirener, siden jeg bor i Oslo. Gjør ikke det vettu. Jeg skvetter hver gang, og lurer på om det kan være noen jeg kjenner. Hører jeg brannvesenet, tenker jeg HAR det skjedd noe med pusene mine!!
      Så koselig det er hjemme hos deg :o))

    7. er det mulig at i Hamar har slike områder med så mye grøntanlegg eller bor du på kanten av byen som er ikke så tett befolket
      ellers den som jeg kan se, ser fantastisk ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg