Når stearinlysene er i ferd med å få sammenbrudd…………..

 

 

………kan det se SLIK ut :


Stearinlysene brenner nærmest ukontrollert mens de speiler seg i bordplata.

(Jeg har et glassfat under staken – og jeg forlot ikke åstedet ett ENESTE sekund mens dette pågikk altså!)


Jeg la i et skikkelig “bras” i vedovnen i går, 

Det resulterte i tredve VARME grader i stua.

Både jeg og stearinlysene svettet………..

 

Jeg syntes imidlertid det ble et stemningsfullt bilde ut av det. Jeg bruker stort sett mobilen til å ta bilder med. Jeg har bare et pocketkamera i tillegg.

DET bruker jeg sjelden, for jeg har ikke tålmodighet nok til å lære meg alle finessene på egen hånd!

Jeg pleier å redigere bildene mine, men dette er uredigert.

Jeg har blitt litt inspirert av “suttung” på det feltet. Jeg tar mange bilder av samme motiv, og velger ut det jeg liker best. Det er noe med at det er “ekte” sjøl om det har blitt litt skjevt –  og det er med ting i bildet som strengt tatt ikke “burde” ha vært med.

 

Jeg redigerer fortsatt de fleste av bildene mine. “Selfies” foran speilet på soverommet, gjør seg absolutt best i redigert tilstand.

Jeg retusjerer ikke…………

………. jeg bare fjerner speilramma og rotet på soverommet mitt! 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Veldig stemningsfullt bilde.. jeg liker å ha det varmt , men 30 grader var i meste laget…
      Jeg justerer noen ganger lyset på bilder som er for mørke.. men syns som regel originalen er best… Kan man fjerne rot på bilder.. vet man kan ta en justering på en liten flekk osv.. men jeg har rydda før jeg tar bilder jeg..trenger kanskje ikke det mer da..hehe… :))))

    2. Stemningsfullt ja 🙂 Jeg var i mot litt redigering før. Når folk har tusen innstillinger og forskjellige linser, og zoom og ISO og blenderåpning etc og masse redigering FØR, så har jeg ingenting 😀 Men har gitt meg selv lov til å gjøre det etterpå i stedet for, bittelitt 😀 Bare bittelitt med farger og klipping 😉

    3. et koselig bilde,men ja en må være tilstedet og passe på )) brase i ovnen no er ikke helt det rette,30 + hadde fått mine øyner til å segne om og tatt natta hi hi

    4. annebe: Jeg “Fjerner” rotet ved å beskjære bildene. Jeg “måker unna” rotet akkurat rundt motivet før jeg tar bilde. Nå er det ikke slik at det flyter fullstendig her; Det er bare litt smårotete her og der! 😉

    5. frodith: Jeg tar de fleste av bildene mine med mobilen. Da får jeg ikke redigert noe særlig FØR jeg tar bildet, så da blir det etterpå. Redigeringa mi består stort sett i å beskjære og rette opp – elles får bildene som regel være som de er! 🙂

    6. annebe: Nei, så avansert er jeg ikke. Sønnen min viste meg hvordan jeg skulle viske bort en gang, men nå har jeg glemt hva han gjorde, så jeg er like langt! 😉

    7. Det er nesten så du kunne dummet deg ut slik jeg gjorde når jeg var i syden sist, selgeren sa jeg kunne prøve kjolen jeg så på, men jeg sa no thank you, i am so hot. Venninna minog selgeren rågliste og jeg forstod jo ikke hvorfor, så min venninne måtte forklare meg at det var kanskje aldri så lite morsomt at jeg syntes jeg var hot,Hehe

    8. Ja det så virkelig varmt og godt ut det bildet…hele bildet oser av varme!! og ja..det var stemningsfullt og vakkert!

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Ja, du er jo en av “Fotografene” her inne, så litt ekstra koselig med ros fra deg – sjøl om bildet ikke på noen måte er godt – sånn rent fototeknisk! 😉

    10. det er helt ok å redigere bilder, og det er alt opp til deg å vurdere på hvilken måten skal se ut et bilde bedre, så om du synes at skulle bli redigering…. da bare rediger 😉
      dette bildet her ser ut veldig bra, ellers hovedregelen med fotografering er at for mørkere områder vi trenger større linse og mobiler har på dette området svært begrensede muligheter (selvsagt det er viktig hos profesjonele fotografering, og hos 99% mennesker mobiler er mer enn bra), men jeg antar at du er kjent med det 🙂

    11. tepausen.blogg.no: Tusen takk – og det samme! Ja, jeg har registret at det har vært stille fra deg. Lysten til å blogge går litt i bølger. Har jeg hatt mange vakter på rappen, så har jeg ikke så stort overskudd til å blogge eller kommentere, men jeg er som regel innom her nesten hver dag!

    12. Mariann Sæther Tokle: Ja, det kan blir en prøvelse med den engelsken. Jeg er ute av trening, og må sikkert gå mye rundt grøten for å få sagt det jeg mener . Ordene mangler rett og slett! 🙂

    13. milan: Jeg kunne sikkert ha lært meg flere “Finesser” med mobilen – i stedet for bare å knipse vilt, men jeg koser meg med knipsinga uansett! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg