Sjøgrønn kjole………som er blitt fikset på!

 

Jeg har jo en svakhet når det gjelder postordrekjøp….

……og klær!

Det er særlig de siste par åra at jeg har blitt litt sånn  “Frøken Spjåk”.

(Det var i grunn itte så mye rom for å væra jålepotte når’n bodde på gard me’ krøtter – og hadde hus og heim og tre onger en skulle følgje opp!)

 

Det har blitt noen bomkjøp – men også noen vellykkede!

 

Kjolen jeg viser nedenfor, kjøpte jeg for et års tid siden.

Den viste seg å være litt for vid.

Jeg hadde den med til stylisten i Lysaker, og hun sa at jeg måtte sy den inn. Hun sa også at jeg hadde en tendens til å gå med for vide overdeler/for store kjoler, og at det var mer kledelig til meg når sånne klær satt mer etter.

Apropos Stylisten :

Hun stilte meg følgende spørsmål :

“Hva slags plagg vil jeg ALDRI  få se deg i?”

Karidansen : “Vældi utringe’ topper hell kjoler! 

Stylisten foreslo jeg skulle skaffe meg noen BH’er som “samlet og løftet” litt mer.

Karidansen : “Det er itte så mye å samle og løfte – det er bære no’n utsøgne slaskfiller!”

Stylisten : “Da er vi to i samme båt!”

(Ja, vi hadde det ganske så festlig!)

 

Jeg er langt fra noen kløpper med symaskin. Maskina mi gikk forresten også fløyten i fjor!

Derfor så jeg litt mørkt på det å få gjort noe vettugt med kjolene sjøl.

Men…….jeg kjenner ei sydame som fikser på ting for en rimelig penge.

I går hentet jeg kjolen + to andre kjoler som hun også hadde sydd inn og fikset litt på.

 

Sånn ble kjolen – litt innsydd og med belte på! 


Jeg ble fornøyd……og i kveldslyset blir man ung og nesten rynkefri igjen også! 

 

Jeg “Går igjen” i disse skolettene……

Men  – jeg har ikke så lett for å få tak i gode pensko. Jeg har ganske brede føtter, og smale “Pumps” er drepen for undersottene mine! Det ORKER jeg ikke å gå i. Dessuten får jeg knapt nok tredd føttene ned i åpningen på skoene!!

Sandaler, mokasiner og sånne sko som jeg har på meg her liker jeg godt!

Litt grove, tøffe, støvletter liker jeg også!

(Til hverdags  og på jobb blir det jo sjølsagt også joggesko!)

 


 

28 kommentarer
    1. Tenker på det med utringning. Sharone Stone i dyp utrigning ser både smart o lekkert ut, hun har ikke så veldig mye, men du verden så fint det ser ut. Som mann får jeg vel si at utrigning passer best til litt mindre utstyr, med mye uystyr blir det for mye blikkfang og vi ser ikke ansiktet.

    2. Så fin du var med den kjolen.. og ja rett lys har mye å si for hvordan man blir seende ut på bilder.. og man legger jo helst ut de man er fornøyd med… nydelig var du her :))
      Jeg bestiller aldri klær lenger “hater” bomkjøp…men greit når du har noen til å fikse det ..
      Tøft med skolettene.. men det er jo veldig “in” å bruke lette joggesko (Sneakers) til kjoler og skjørt også.. og det finnes jo mange typer lyse og lette av det :)) Kos deg med lørdagen videre <3

    3. Den grønne var kjempefin, og det var jammen modellen også. Så vakker du var på bildet til venstre i headeren din!!!! Ja, artig å fikse litt på klær en ikke er helt fornøyd med. Jeg liker også sånne skoletter, for jeg fryser jo alltid på bena!!!

    4. natheless: Takk! Portrettet ble tatt av stylisten – etter at hun hadde sminket meg opp! Ja, du klarer jo å fikse klærne sjøl – du er jo en mester på symaskin – OGSÅ! 🙂

    5. suttung: Ja, det var et typisk mannfolksvar! 😉 Jeg skal love deg en ting : Om jeg hadde kommet med en dyp utringning, så kan det nok hende at du hadde glodd, men ikke fordi du ble stum av beundring! Det blir nemlig ikke “kløft” om jeg klemmer sammen puppestellet…….Det blir “skrukk!

    6. Hahahaha jeg har da sett skrukk før da hahaha det var jo et typisk kvinnesvar å da 😂 å tro at den kløfta betyr så værst mye. Du får kjøp utstyr til der fra 250ml og oppover . No big deal sier nå jeg hahaha

    7. suttung: Trukke det blir investert i no’ slikt her, gitt. Da får det heller væra “Skrukk”! 😉 Har vel en mistanke om at vi egentlig har ganske likt syn på akkurat dette! Jeg tar det ikke så skrekkelig tungt – og det er forresten godt at det ikke er så “tungt” frampå der heller! 😉 Jeg kan “ha litt tungt for det” av og til, men det er en helt annen sak! 😛

    8. Flott dame, i en fin kjole. Likte fargen veldig godt. Og når det gjelder sko, da tror jeg vi er ganske like. Har masse pensko, må jo kjøpe når en kjøper nytt antrekk lisssom, men havner som regel i noen skoletter jeg også, som likner ganske godt på dine. ;o)

    9. Jeg burde jo ha lært for minst 25 år siden, for de er jo ikke gode uansett hvor mye de koster. Gode sko har ikke høye hæler! Helst ikke hæler i det hele tatt, jaffal ikke høyere enn tre centimeter! Haha.

    10. Så nydelig farge!! og du kledde den så bra!! ja det med puppestellet er ikke så lett for alle…jeg får aldri noen kløft jeg heller..ikke fordi de henger, men fordi de er så små..hihih..

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Mine er BÅDE små og litt hengende – men de henger ikke så langt ned da – på grunn av at de er så små! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg