På besøk i en …..IDYLL!

 


Nederst i hagen sildrer det en bekk………


Jeg får litt sånn “Carl Larsson – følelse”….

Gjør du?

 

Mannen i huset har laget veranda over inngangspartiet.

Han har også skåret ut “pønten” under mønet……..

…………..en møysommelig og svært tidkrevende prosess!

Handyman og “finsnekker” – blottet for latmannsgener!

 

Fruen i huset er glad i å pynte opp – blant annet med blomster!

 


Hortensia ved inngangsdøra…….


Arrangement med stemor på den andre sida av inngangsdøra…………..

 


Veranda med Mjøsutsikt……..

 


Uthus med fin sitteplass på trammen……………….

 

Hvor jeg har vært??

 

Hos bestevenninna mi på Toten, vel!

Hun og mannen har hatt et mangeårig prosjekt med å sette i stand småbruket etter hennes besteforeldre……

Arbeidsomme, nøysomme, grundige og dyktige………

……..og med utpreget sans for å pynte opp rundt seg.

 

DET er vel en god karakteristikk?

 

Jeg dro ikke alene på besøk denne gangen…..

 

Nå lurer du vel fælt på hvem jeg hadde med meg…..?

Tror du kanskje at Karidansen har funnet seg en kar over natta…….

………og så ville hun “te’n fram” til bestevenninna for “Godkjenning”?

 

Nå skal du få se…………………

 

 

 


Neida……jeg hadde med meg……

 

….. a’ mor!

Hun har jo kjent bestevenninna mi nesten like lenge som jeg har!!
 

(Her er vi avbildet ved syrinen som er like ved bekken nederst i hagen!)

Venninna mi er litt “hekta på interiør”.

Jeg er ikke helt fri sjøl heller………………

……………..men jeg mangler både eget hus og handyman…….

……………..for særlig handy er jeg IKKE…..

Jeg bare elsker å pynte, dekorere og fjase og “stæsje”!

 

Om noen dager kommer det et innlegg med bilder av diverse ting og tang INNE i huset!

 

(Venninna mi har sagt at det er greit!)


 

16 kommentarer

Siste innlegg