Om “Å stå i det”…….

 

Når jeg føler at noe blir aldeles feil……..

………så har jeg muligheten til å sette foten ned……..

………og markere min mening – både i ord og handling!

 

Jeg kan kjenne på en klump i magen……….

………og frykt for konsekvensene av standpunktet jeg har tatt!

 

Like fullt………..

…………er jeg sikker på at jeg kan stå for det jeg har gjort!

 

DET er det viktigste…………..

 

Følelsen av å ha opptrådt unnvikende, feigt…………….

…………og stakkarslig…………..

…………er en av de verste følelsene jeg har kjent på……………

 

Derfor er det bedre å “stå i det”!

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Viktig å markere sin mening når noe føles helt feil. Men man bør etter min mening også søke å oppklare om utspillet man reagerer på beror på en misforståelse før storslegga tas i bruk.

    2. ja… vi kan si det sånn, enig i alle fall
      og da vi forteller om de verste følelsene, for meg er en av de verste følelsen, føler meg maktesløse, da jeg ser at noe er ikke bra, men jeg kan ikke komme til å forandre det

    3. Det er jeg så enig i..bedre å få det ut og frem..og stå i det…sånn er det..sånn ble det…

    4. Det er mye bedre å “stå i det”, men selvfølgelig ikke alltid like enkelt og festlig! Men nå skal jo ikke livet være for amatører heller da …. <3

    5. ja en bør kunne stå opp for seg selv og ikke la seg kue av andre mennesker,være sterke for sine egne meninger og sitt eget liv er nok det beste ja )) ha en fin 17 mai i morgen

    6. fruensvilje: Det er ikke alltid at det er seg sjøl en skal stå opp for heller. Det kan være at en må stå opp for andre som trenger støtte også! Ønsker deg en flott 17. mai! 😀

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Noen ganger opplever vi ting som er uholdbare, og da må vi gjøre det vi mener er rett for å bidra til å få ryddet opp. Dette er ikke en noe som griper inn i min private sfære, men jeg må forholde meg til det likevel. 🙂

    8. milan: Ja, noen ganger kan vi føle oss maktesløse, men hvis det er noe vi må forholde oss til i hverdagen, så har vi som regel en viss påvirkningskraft. 🙂

    9. funderier: Helt enig! Det jeg har i tankene nå om dagen, er ikke en konflikt mellom meg og en annen person. Det handler om å sette foten ned for en situasjon som er frustrerende og uakseptabel. Uansett skal man tenke seg om. Å si noe i fullt sinne er sjelden klokt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg