Et aldri så lite “Flashback”!

 

I går skulle jeg møte ei god venninne på Lillehammer.

Det var avtalt for en god stund siden, og jeg gledet meg!!

 

De siste dagene har jeg vært litt stresset.

Nattesøvnen har vært så som så.

Det handler ikke om noe alvorlig –  i den forstand at det verken er noe galt med meg eller mine nærmeste, men jeg må forholde meg til noe som medfører en del tankevirksomhet.

Natt til i går sov jeg sånn ca tre timer

I og med at jeg ikke hadde sovnet før i fem-seks-tida på morgenen, hadde jeg likevel forsovet meg i forhold til avtalen jeg hadde!

 

Jeg hadde bestemt meg for å ta toget fra Hamar til Lillehammer…………………..

………………….. men i går var dagen da “alle” godt voksne menn……………

……………………som kjører i 40 km i timen i 60-sona……………..

……………………skulle ut på tur!

 

Det kom biler i mot hele tida, så det var ikke mulig å komme forbi heller!!

I og med at jeg hadde dårlig tid fra før, fant jeg ut at jeg ikke rakk å betale for parkering på Hamar.

Jeg satte derfor kursen rett mot Brumunddal for å ta toget derfra…..

 

Men……..

……i Brumunddal var det tivoli – tid, og tivoliet hadde rigget seg til på den store parkeringsplassen rett ved jernbanestasjonen!!!

 

Da jeg oppdaget DET, bestemte jeg meg for å kjøre bil helt til Lillehammer.

I og med at jeg var trøtt og uopplagt , valgte jeg å kjøre på gamle E6 for å slippe høy hastighet og travel tungtransport.

 

Litt nord for Moelv, skjedde det likevel noe som var ganske ubehagelig………………..

Jeg ble skikkelig svimmel, og det knøt seg helt. Tårene var ikke langt unna heller!

Jeg fikk rett og slett en påminnelse om den gangen hverdagen besto av små og store angstanfall!

Der var bare å innse at det ikke var forsvarlig å kjøre til Lillehammer i en slik forfatning.

Jeg snudde derfor bilen, stoppet på en busslomme og ringte venninna mi for å si fra at jeg var forsinket!

Så kjørte jeg tilbake til Brumunddal, og tok toget derfra!

 

 

Nå hører det med til historien at venninna mi og jeg hadde en skikkelig trivelig dag på Lillehammer!!

Bilturen hjem – fra Brumunddal til Ilseng –  gikk helt fint!

 

I dag har jeg også vært ute og kjørt bil –  uten å “Komme helt ut å kjøre”!

 

Noen ganger er det like greit å innse at man har kavet for mye, tøyd strikken for langt – og rett og slett kaste inn håndkledet.

 

Jeg er ingen god sjåfør når det knyter seg helt.

Mange ganger har jeg presset meg skikkelig for å klare likevel!

 

For en del år siden tok jeg av og til en beroligende tablett før jeg satte meg i bilen og kjørte.

(Sjølsagt HELT forkastelig, men jeg forsvarte det ………

………med at jeg var farligere i trafikken når jeg fikk panikk-angst!!)

 

Noen ganger ER det riktig å presse seg, men ikke støtt!

Det er den totale belastningen som avgjør når begeret er fullt!

 

Jeg fortviler ikke over det som skjedde i går, og er ikke redd for at det skal bli “Helt gæli” med tanke på bilkjøring igjen!

Jeg har bare lært meg sjøl å kjenne…….

…….LITT bedre enn det som var tilfelle for noen år siden!

 

Derfor velger jeg av og til  “Minste Motstands Vei” og tar tog/buss…………..

…………..uten å skjemmes fordi jeg har vært så “Feig og Stakkarslig”!

 

Disse fant jeg på plenen da jeg kom hjem i går. 

 

Slike blomster vokste det bak huset utenfor barndomshjemmet mitt.

Når jeg fant slike, DA var det et sikkert tegn på at sommeren var i anmarsj! 

(Jeg tror det er en slags kløver?)

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. det er skummelt om en sovner bak rattet,så du var fornuftige som snudde og tok toget )og bra du og din venninne fikk en trivelig dag sammen .
      koselig med noen barndomsminner på plenen da ) den typen kløver har nok ikke vi her vi bor

    2. Margrethe: Takk! Det gjelder å finne løsninger. Veien til målet kan være litt kronglete i blant, men det viktigste er å komme seg dit! Ja, hun er min beste venninne! 😉

    3. til slutt alt er godt og dette er viktigst. selv om, av og til det er ikke lett å vurdere når er nok og når vi kan ikke mer. jeg er 20 år yngre enn du og også jeg har hatt noen få “litt” ubehagelige situasjoner i trafikken, og kanskje jeg skal si nok om jeg sier at det har vært dager da jeg har kjørt mer enn 1000km for bare en dag (som er eksta dum, og jeg vet dette) , men når vi kjører, følelsen ofte jukser og vi tror at vi er ok selv om vi er alt men ikke ok
      forresten, jeg er virkelig glad som du er igjen her tilbake med oss 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg