Om “Kastearm”, “Snert i håndleddet” og “Kalvbent sleng med benet!”

 

Jeg er “Best uten ball”!

“Slik har det vøri slik vil det bli – i all mi ti’!”

 

Når det var ballspill på skolen, var jeg alltid av dem som ble valgt sist.

Det eneste jeg var LITT god til –  var volleyball – ellers var jeg temmelig “krøkkete”!

 

Jeg slet med å ta idrettmerket på skolen, på grunn av at jeg ikke hadde “kastearm”.

Alle de andre øvelsene klarte jeg glatt………

…….. men å få kastet den h…….. ballen langt nok – DET var et slit!

 

Jeg kastet og kastet………..

Læreren sto der ved merket……og kom med oppmuntrende tilrop!

 

Jeg klarte det til slutt…….

………med et nødskrik!!!

 

Mor har “Kastearm”!

Hun prøvde å lære meg teknikken – blant annet ved å vise meg hvordan jeg skulle kaste en ball over låvetaket hjemme.

HUN klarte det uten problemer…..mens JEG strevde skikkelig!

“Snerten i håndleddet” (som mor snakket om) fikk jeg aldri til.

 

Broren min prøvde også å lære meg teknikken.

Han ble ganske oppgitt :

 

“Det hjælp itte å ta en kalvbent sleng me’ benet, Kari!!”

 

Nei, det gjorde ikke det……..

……..men den påstått kalvbente slengen kom HELT av seg sjøl – UTEN at jeg var det bevisst!!

 

Jeg har akseptert at jeg aldri blir noe “Ballgeni”……………..

…………. verken med eller uten kalvbent sleng!

 

Benføring a la Karidansen…………………………..

(Arkivbilde)

 

Jeg har opplevd at enkelte (Les “mannfolk”) har gitt meg en demonstrasjon av måten jeg forserer trapper på……..

……….og da har de “Satt knea inn” og veivet med bena!!

(VELDIG festlig; egentlig!)

 


Karidansen –  25 år gammel! 

 

Dette bildet ble tatt i forbindelse med at jeg deltok i revyen “Med Brask og Bram!” i 1988.

 

Jeg egner meg nok bedre på “De skrå bredder”…………..

 

………enn på en ballbane!

 

5 kommentarer
    1. Hihi – jeg blei også alltid valgt sist………. veeeldig trasig, men jeg spilte i korps – hadde aldri drivi med håndball eller fotball….. Du skriver så morsomt – jeg er så glad i bloggen din 🙂

    2. som det skulle vært meg dette ) bare att jeg like aller minst volleyball ,nei en lyt være god på vær sin måte,det sier no eg og det er ikke ballspill som du sier

    3. Aldri vært noe særlig god med eller glad i ballkasting/spill jeg heller ..men kan ikke huske at jeg gjorde det med en “kalvbent” sleng.. men av speilbildet over her så jo kalvbent bare litt sjarmerende ut..hehe..
      Så ut som du trivdes på revyscenen i allefall … flott var du ..og er du fortsatt :)) Sov godt og fin morgendag <3

    4. Ja jeg husker ikke hvordan jeg var med ball jeg..Men hadde kanskje husket det om jeg ikke var god..hihih..så var nok ikke så stiv i skulderen som nå..hihih..

    5. hehe det ligner litt på min broren. han har aldri likt idretter med baller, og han har altid sett på alle mulige måter til å komme seg bort fra slike aktiviteter :)) . og jeg antar at, jeg må komme ikke til å si at fotball har vært det mest populart idrett for nesten alle gutter på skolen. så… hva jeg vil å si er, du er ikke den eneste, sannsynligvis har mange slike folk som du er :)) selv om, dere er i mindretallet tror jeg hehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg