Jeg fikk en kommentar…..

 

……….da jeg nylig delte dette innlegget på facebook :

Tid sammen – tid hver for seg?

 

Det var ei som skrev :

“Det gikk mange år før eg forsto………

……..at det at mannen min elska å sjå på fotball…………

……..ikkje betydde at han ikkje elska meg!”

 

Tenk å ha kommet til den forståelsen!

(Jeg går ut i fra at mannen ikke satt klistret til skjermen “støtt”!)

 

Vi kan diskutere dette temaet opp og ned og i mente…….

 

Det er imidlertid stor forskjell på å ELSKE og å ville EIE……

…….eller nærmest forlange et annet menneskes oppmerksomhet hele tida……………

 


 

Jeg var nylig på en fotoutstilling på Domkirkeodden.

Det var Tove Edvardsen fra Ottestad som stilte ut fotografiene sine.

 

Hun hadde mange flotte bilder – og prisene var heller ikke avskrekkende på noen måte!

Dette bildet var også å få kjøpt som et kort.

 

Jeg kjøpte et sånt kort……………….

Jeg skal jo i bryllup til sommeren, så da tenkte jeg at noe sånt kanskje kunne passe……..?

 

Teksten :

“De fant hverandre under lyseblå himmel på gyngende kvist” er skrevet på kortet.

 

Nydelig………………….

 

 

11 kommentarer
    1. Ja det var enkelt og flott det bildet…og teksten så fin til…herlig..ja, elske og eie er to forskjellige ting syns jeg..for om du elsker en person..så vil du jo dens beste..og ikke eie dem..

    2. absolutt, dette er en stor forskjell, den ene som tror at kan eie en man, gjør en stor feil
      bildet er virkelig vakkert
      forresten, for noen tid siden jeg har funnet en liten fugl som har falt ut av reiret sitt. jeg hadde tatt den med meg og hjalp, og i dag da jeg så, den liten fuglen har ikke vært i reiret sitt, den har fløyet 🙂

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Et ønske om å “Eie” er jo ren egoisme. Jeg tror ingen er HELT fri for sjalusi eller misunnelse, men det er viktig å være bevisst på slike tendenser hos seg sjøl! 🙂

    4. Ja, jeg så for meg at det var samme stedet hvor vi var 🙂 Det var da de hadde de bildene som var laget av gamle smykker osv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg