Karidansen får “Dating-tips” fra unga sine!

 

I går, altså på Påskeaften, traff jeg de to yngste unga!

Vi møttes på den indiske favoritt-restauranten på Hamar etter at jeg var ferdig på jobb.

 

 

Da jeg ankom restauranten, var De Håpefulle allerede på plass!

 

På bordet sto denne :

 

 


En eske med no’ rart i.

(Bursdagspresang til Moder’n fra barn og svigerbarn, sånn litt på etterskudd!)

 

Oppi esken var det både gavekort, stearinlys og noen koselige te-krus!

 

 

Etter at vi hadde kost oss med god mat, dro vi hjem til meg.

 

 

Det ble litt snakk om Mor og Mannfolka!

Jeg fikk med meg noen velmente (og humoristiske) råd på veien videre i dating-verdenen!

 

 

For eksempel :

Hvis mor glemmer seg, og viser sitt “sanne jeg” på den første daten…..

……. ved å rape UTEN å huske på lukke munnen først……..

 

………DA kan hun sperre øynene opp, og utbryte :

“Nei, men huff da, dette har da ALDRI skjedd meg før!”

 

 

Skulle det gå ENDA verre, slik at det kommer noen ulåter fra den ANDRE enden også…………… 

(Noe som fort kan skje etter et besøk på en indisk restaurant!)……..

…….da kan mor skrubbe stolen mot gulvet så det blir masse skrapelyder, kremte, snakke høylytt, begynne å synge –  eller peke ut av vinduet for å “avlede” kavaleren. 


Eventuelt kan hun sperre øynene opp og se på ham med et bestyrtet blikk –  sånn a la :

“Hva ER det du gjør?!”

 

 

 

Det ble en del latter her……..

 

 

Jeg er litt sent moden……..

Jeg vokser trolig ALDRI fra sånn barnslig prompe-humor!

 

 

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg