Flirfull Tullførkje – tur!

 

Av og tel er det gøtt å bære flire og tulle litt….

 

Hell….itte BÆRE, da!

 

En kan gøtt tala litt ALVOR attåt at’n talar TULL!

I dag har je vøri på en slik “Flirfull – Tullførkje – tur”!

 

“Sjå, der har det jammen kømmi en meter me’ snø!”……

…….sa den ene Tullførkja!

 


Ja, sjå DER, gitt!

 

Vi hadde itte me’ øss tomm’stokk……

……… men je trur at det er omtrent en meter tå bakken som er dekt me’ snø!

 

 


Det var DÆNNA Tullførkja som sa det!

 

 

Ho fortælte at det hadde kømmi en halvmeter snø heme åt henner og…………

 

Nærmere bestæmt………….

……….i gummistøvla hennes………….

……….som a’ hadde glømt att ute på trøppa si i natt!

 

Og dænna Tullførkja HER……..

 

…….ho har så lett førr å byne å glise………..

…….at a’ rett og slett gapskratte’ så fælt………

…….at a’ pisse littegræinna……..

…….i bukse’n.

 

Det var nemli’ itte en eneste opplåst do………

……hell ei ENESTE stor nok buske å gjømme seg bak der vi gikk!!

 

Men…………….

……….det har da skjedd VERRE ting…….

……….sku’ je mene!!

 

Dessuten så har je da……………………

 

 

……..nesten ny vaskemaskin!!!

 

Dænna rosa ringen kjæm tå at je satt me’ et rosa badehandkle rundt meg da jeg knipse’ bilde….

……..rætt ætter at je kom ut att i frå dusjen!!

 

Du kan fell sjå…………..

………..at je hadde på meg turkis genser å’?

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Hyggelig å le og tulle litt… skulle vært myyyyyye mer av det…så får man heller tåle å vaske trusa etterpå..hehe… Så stilig med fargene som speiler seg <3

    2. For et herlig innlegg. Det er som musikk å lese. Kvinner som er så frie at de kan skrive hva de vil og at de pisser i buksa. Fy søren så stolt jeg er av å bo i dette landet!
      Og du gjør en kjempejobb, Karidansen. Fortsett å push grensene!

    3. snuskelasken: Takketakk! Jeg er litt lei av at vi bare skal vise fram glansbilde-versjonen og Det Vellykkede. Det er ikke om å gjøre å brette ut all sin elendighet, jeg mener ikke DET: Men : Vi har dessverre så lett for å ta oss sjøl litt for høytidelig!

    4. Ja nettopp. Så her gjør du virkelig en glimrende jobb. Jeg mener at vi som er 50+ faktisk har et ansvar. Vi må stå opp for at ting ikke er så perfekt for den oppvoksende generasjon kan knapt puste nå.

    5. annebe: Takk! Ja, det er viktig å kunne le! Det er nok alvor å forholde seg til. Det er ikke ALT man skal tulle med, men man kan tulle med veldig mye! 😉

    6. hehe… jeg har lagt merke at du skriver på 2 forskjellige dialekter, og ja… jeg er ikke så flink på denne dialekten som jeg er på oslo/bokmål. jeg er ikke helt sikker for de alle ordene men fra kontekster vanligvis jeg forstår hva det handler om 🙂
      forresten, god påske til deg og din familien, alle beste 😉

    7. faktisk, jeg tror for meg selv at jeg er ikke så flink i språk, men for mange år siden jeg har hatt lyst til å lære et skandinavisk språk (nesten for siden da jeg var liten 5-6 år og når har mamaen min lest forskjellige skandinaviske fortellinger eks. brødrene Grimm. så jeg håper at jeg vil bli helt flink med norsk i framtiden 🙂
      hehe hvilken slags, rett og slett 80s musikk, som eks. david bowie, dire straits, flatwood mac, sarah brightman, a-ha (best norske gruppe for meg), roxette, abba…. og mange andre…..

    8. tusen takk Kari, du er så snill person 🙂
      noen klassiske sanger like jeg også, og en av det beste er Ballade pour Adeline – Richard Clayderman

    9. milan: Ja…..den er fin. Jeg liker også godt musikk av Bach, Mozart, Vivaldi og Handel. (Jeg vet ikke hvordan jeg lager “aksenter” over bokstavene!)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg