Bør menn spandere…..?

 

En gang i blant er det hyggelig at en mann tilbyr seg å “spandere”…..

…..men jeg synes like gjerne at en kvinne kan gjøre det!

 

Det kommer helt an på situasjonen!

 

Hos meg sitter det langt inne å la en mann spandere noe på meg –  f. eks på restaurant!

Om man er i et parforhold, kan man imidlertid bytte på med å ta på seg “Spander-buksene”! 

Er man samboende eller gift, så har man jo gjerne et felles budsjett, og da er det like mye “Våre Penger” som “Dine Penger” og “Mine Penger”

Det handler om å dra lasset sammen – også når det gjelder økonomien!!

 

Men altså : Hvis jeg for eksempel skal på “date”, er det uaktuelt å ta i mot et tilbud om å bli “spandert på”!

 

Hva om daten ikke ga mersmak for mitt vedkommende?

Da ville jeg ha følt meg ussel om jeg hadde tatt i mot noe!

 

 

Hva tenker du??

 

Jeg går av og til på indisk restaurant.

Som regel går jeg alene.

Da spanderer jeg gjerne en vegetarrett på meg sjøl!!

 

Vin spanderer jeg ikke…….

Jeg skal jo kjøre hjem også……..

…….. så da tar jeg heller vinglasset når jeg er vel hjemme i stua mi!

Det blir VELDIG mye billigere!!

 

Jeg hadde tenkt i de samme banene………..

……….om det var en ANNEN som skulle betale for moroa!

 

 

 

16 kommentarer
    1. Ja der er jeg også..vi tjener jo ofte likt..mann og dame..og så lenge det ikke er seriøst forhold, så ville jeg nok ikke latt meg spandere på nei..veldig opptatt av å ikke “skylde”noen noe..

    2. Vi har vært på viet-thai-restaurant i dag, JEG spanderte 😀 Helt greit. Vi har liksom det meste sammmen uansett. Skjønner hva du mener når det gjelder date 🙂

    3. Hmmm – når vi dater (ja for det gjør vi jo – vi bor jo ikke sammen, og har ikke felles økonomi…. ) – ja, så betaler vi litt annenhver gang! Det er koselig å bli spandert på – og å spandere selv….. ellers er jeg enig med deg når det er første gangene….en kan jo ikke vite om det blir flere ganger – da er det greit å dele regninga……. klem <3

    4. Med meg og mannen har det liksom alltid føltes så enkelt..stort setter er det mannen som har med kortet og betaler når vi er sammen..men ellers i uka er det jo ofte jeg som handler mat med mitt kort… :))
      Men kan huske jeg var litt ute med venninner eller kolleger før og da var det noen på byen som ville spandere av og til… jeg takka stort sett nei…for jeg liker ikke å bli spandert på… andre “elsker “det…hehe..
      Men møter du en fyr kan det jo være hyggelig å si ja takk om han har lyst til å spandere..men jeg tror du kjenner det på magefølelsen hva som er best :)) Så god ut den maten du spanderte på deg selv.. <3

    5. Ja, det er vel noe med at vi vil klare oss selv, tenker jeg. Vi vil ikke la oss spandere på, og deretter føle at vi sitter i en form for takknemlighetsgjeld. Greit å holde seg litt ajour 😉

    6. frodith: Ja, greit å bytte på med spanderinga! Det trenger ikke vær “skuls” støtt heller, bare det er en viss balanse i å gi og motta – totalt sett! 🙂

    7. Margrethe: Ja, i deres situasjon er det greit å bytte på. Så lenge de involverte finner balansen, så ingen føler seg utnyttet så er det jo greit! 🙂

    8. annebe: Takk! Ja, det er viktig å finne en balanse som fungerer for begge. Jeg vil aldri la noen spandere på første daten. Er man i et stabilt forhold, kan det gå litt begge veier, tenker jeg! 🙂

    9. suttung: Du, altså? 😉 Jeg kan også være det både overfor meg sjøl og andre, men synes nok det er litt vanskelig å ta i mot fordi jeg er redd for å bli stående “I gjeld”!

    10. jeg virkelig mener at bør ikke gjøre deling mellom mennesker. hva egentlig betyr å bli en kvinne eller mann? rett og slett det er nesten samme og det meste forskjeller som vi har er betinget av oppdragelsen. jeg helt enig med deg, hvem skal spandere helt avhenger av en situasjon, men i alle fall ikke om hvilken kjønn du er 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg