“Senk skuldren’ og slæpp kontrollen, Kari!”

 

Jeg hadde en lang telefon – prat med bestevenninna på Toten i dag!

Vi pratet om løst og fast og alt mulig…

…i to og en halv time!

 

Ingen av oss skjønte hvor tida hadde blitt av…

 

Så kom vi jo (sjølsagt) inn på det med Karidansen og Kjæreste-jakta!!

 

At det går litt gæli…

…når a’ Kari synes at mannfolka blir litt for mye “på”…

…samtidig med at a’ treng bekræftelser på at døm er int’ressert…

 

Det BLIR et motsetningsforhold…

…og litt KRÆSJ akkurat der…

 

 

“Du må senke skuldren’ litt og slæppe kontrollen, Kari.

Je tenkjer litt på dessa kara og je! Det er itte så lett å vara dom støtt hell!”

 

 

DEN satt!

Og så kom tårene…

Slik de har lett for å gjøre når noen skjønner…

…og samtidig våger å si det de tenker!

 

 

Det er godt å ha noen som kan se det hele litt utenfra,

når en blir “blind” for sin egen oppførsel!

 

Vi trenger det i blant…

 

 

Jeg ble lei meg da jeg ble “vraket” før det ble noe av daten i februar…

…samtidig som jeg følte en slags lettelse…

…fordi jeg var redd for at ballen skulle begynne å rulle for fort om vi OGSÅ likte hverandre når vi møttes ansikt til ansikt!

 

 

Jeg ble lei meg over at pengene jeg investerte i Match-makingfirmaet er tapt…

…men samtidig lettet over at jeg “slipper” å måtte avgjøre om jeg vil treffe en “passende mann”!

 

Jeg har fått noen mannlige venner her på bloggen…

Noen har jeg litt kontakt med “på bakrommet” også

– uten at det er “farlig” på noe vis …

…bare koselig!!

 

Akkurat NÅ er visst DET nok!!

 

Jeg har ikke bodd sammen med en mann på ti år…

Jeg har ikke hatt kjæreste på fem år!

DET har vært helt bevisst.

Jeg har ikke hatt noe ønske om å treffe noen…

…før nå det siste halve året!

 

 

Jeg blir livredd når en mann sier at hans mål er å finne en samboer…

… sjøl om jeg ellers liker ham aldri så godt!!

 

 

Det er jo en ærlig sak å si at man ønsker ei å dele hverdagen med.

Det viser vel at mannen er seriøs…

…tenker jeg?

 

 

Men…det blir å begynne i feil ende…

…i alle fall for meg!

 

Dette bildet fikk jeg av Toten – venninna da hun kom på besøk hit for første gang etter at jeg hadde flyttet……

 

Koselig – ikke sant?

 

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Det er fint å ha disse nære venninnen, som en kan snakk med om alt. Hatt en tilsvarende samtale i kveld.
      Og denne kjærligheta, den må komme akkurat passe og det er ikke helt enkelt. Så du hadde vært uheldig med “hjelperne” dine som gikk dukken, det var uflaks…eller kanskje flaks.
      Du treffer han nok, en dag vet du det er Han.
      Inntil da er det bare å prøve mens en kjenner på hva som er rett og hva som ikke er det. Vi er så mange, både menn og damer…..og variasjonene finnes i alle valører…..noen stemmer.

    2. BforB: Ja, disse venninnene er jeg så glad for! Synes jeg har fått noen gode venninner her på bloggen også, sjøl om det blir noe annet enn å snakke. Ja, det er en modningsprosess dette med å finne kjæreste. Og så lenge tida (Og jeg!) ikke er moden så bare “butter ” det! 🙂

    3. Ja det bilder viser jo litt mer hva du egentlig vil tror jeg…du vil ha en god venn, som kan bli noe dypere! OG det er jo ikke alle som bor sammen lengre..selv om man er kjærester..så skjønner jo at du får hetta når når noen sier, de letter etter en samboer..Trenger de husly liksom…hihih.Så ja, hør på venninna di, og senk skuldrene..og drømmen bare dukker opp..som en venn som blir dypere!

    4. Sokrates´motto var: Kjenn deg selv! Men det å bli kjent med seg selv er ikke en engangsoppgave. Det er en kontinuerlig oppgave!
      Livet består av faser. Når du er ung og utrygg vil du kanskje ha en forsørger/beskytter. Nå vil du kanskje ha noe annet? Hvem vet hva du vil ha?
      Det å “shoppe” mannfolk er litt som å shoppe klær. Hvis du drar til byen og ikke ANER hva du vil ha så er sjansen stor for at du kommer hjem med noe helt kårni.
      Ta deg tid til å kjenne etter. Hvis ikke DU vet hva du vil ha så er det faktisk ikke så veldig lett for oss mannfolka å GI deg det du vil ha.
      Ha en fin dag og stå på! Tusen takk for at du deler “kjærlighetsjakta” med oss og alle de fine tankene dine! Det er topp underholdning og veldig innsiktsfullt. Takk, takk! 🙂

    5. snuskelasken: Tusen takk for innsiktsfulle, hyggelige (Og av og til litt provoserende) kommentarer. Du har vel gjort dine erfaringer og “brølere” du også. Det virker som om du jobber med det som har “gått gæli” og ønsker å utvikle deg til en bedre utgave av deg sjøl! Livet er ei spennende reise. Av og til (eller ofte) snubler vi ned i ei dump og skrubber oss stygt. Da må vi rense sårene, så de får gro uten å bli infiserte, for da kan det bli hissige , plagsomme arr ut av dem!Jeg er nok mest på “venne -nivå” nå når det gjelder kontakt med menn nå. Det er i alle fall der det må starte, uten jag etter noe mer – eller en slags “klausul” om fremtidig samboerskap.:)

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg tror ikke det er husly de er ute etter. I alle fall ikke de jeg har vært bort i. Det er nok mer det at mange av de mennene som tilhører vår generasjon ikke trives så godt med å bo alene. Det er jo forsket på at menn klarer seg dårligere med å bo alene enn oss kvinner. Jeg UTELUKKER ikke å flytte sammen med en mann igjen, men det er en prosess som jeg i tilfelle må tenke nøye i gjennom. Da må jeg føle at han er solid og trygg og at vi vil klare å stå sammen om både gleder og utfordringer! 🙂

    7. Høres bra ut. Har du ikke sett Sheldon Cooper og Amy Farafowler? I “the Big Bang Theory”?
      De har jo “the relationship agreement”. Som regulerer alt. Hvor ofte Sheldon må gå på date og hvor lenge han må holde de svette hendene. Svært fornøyelig! 😀
      Jeg er så utrolig heldig at jeg har vokst UT av dette “jentebehovet”. Menn tenker jo på sex 90% av tiden så jeg har tidoblet min kapasitet og blitt et helt nytt menneske. Så nå tenker jeg ikke på å “få meg noe” hele tiden. Nå tenker jeg bare på å forstå. Pluss å gi. Til de rundt meg.
      Ha en fin dag! 🙂

    8. en ting som jeg kan si for sikker er, du har en ekte og ærlig vennine og det betyr mye.
      så hva mer jeg kan si nå, bortsett at ekte kjærlighet er akkurat et ekte vennskap, og du har det 🙂

    9. snuskelasken: Har ikke sett “The Big Bang Theory” nei. Det er greit å tenke på sex en gang i blant, men det er jo bra å gjøre plass til litt annet oppe i skolten også! Ellers blir man jo ganske ensporet. Det gjelder vel både kvinner og menn, men det sies jo at menn har større behov og færre sperrer når det gjelder sex enn hva som er tilfelle hos kvinner. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg