En Drøm om Noe……?

 

Je treng å ha noe å drømme om……….

 

MEN :

Sjøl om je TRUR je ønsker noe…………………..

…….så kan det hende at je finn ut at je itte ønsker det likevæl…….

…….når je skjønner at det ratt kan bli virk’lighet……..

 

“Å nei, itte så fort!”, sier je da…….

“Det HASTER da fell itte slik??

Je lyt få summe meg litt!”

 

Førr je blir så redd!

 

Døm har det gjenne så TRAVELT dessa kara………..

Det skar gå fort i svinga………

 

Døm vil ha “Ting på plass”!

Døm vil ha DAMA på plass!!

 

“Je vil ha ei å dele HVERDAGEN me'”, sier døm…..

 

Og da blir je redd……….

 

Je har itte så go’ erfaring me’ dessa hverdaga døm talar så varmt om!

 

En må jo bli gøtt kjent før’n kan byne å tala på å fløtta sammen, a’ ve….?

Det er itte slikt’n kan væta ætter bære ei kort stønn!!!

 

Det er fali’ å bli så opptatt tå MÅLET at’n itte ser seg føre på veien dit!!

 

DA kan’n snuble og slå seg så stygt……………….

……………….at’n bli redd førr å prøve att!

 

Så finn je kanskje ut at det får hølle me’ drømmen……..

 

DEN var mye bære hell virkli’heta………

 

Froskeprinsen sitt’ i stuevindu’ og glåmer opp på sammarsfuggel’n……

Je tør itte å kysse’n…..

……. førr å er det som kjæm ut tur froskehammen DA…..????

 

Je er BÅDE redd førr å såre no’n ……..

…..og førr å bli såre’ sjøl…………….

 

Je trur det er mange som har det slik……………

 

____________________________________________________________________________________________________________________

 

Denne teksten skrev jeg i løpet av ei sen kveldsstund for noen dager siden.

Det var slik jeg følte det akkurat DER og DA!

Så svinger det, og jeg ser plutselig mer optimistisk på dette med å “Våge seg utpå” igjen!

 

Men………………..

………ikke akkurat nå! 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg skjønner deg så godt..tanken er grei..men det å ta skrittet fremover..kan være skummelt.. Men følg magefølelsen..og ta det i ditt tempo!

    2. Hmmm – nei, må ikke ha det for travelt! De trenger ei dame, de gutta! Han min må også vente – lenge, lenge! Jeg vil ha det som er hygge, ikke krangel om hus og penger og og og….. klemmer til deg <3

    3. Eg tykte at dette vakre diktet av Olav H Hauge passer godt til de tankene du gjev uttrykk for her.
      Det er den draumen me ber på
      at noko vidunderler skal skje,
      at det må skje
      at tidi skal opna seg
      at hjarta skal opna seg
      at dører skal opna seg
      at berget skal opna seg
      at kjeldor skal springa-
      at draumen skal opna seg
      at me ei morgonstund skal glida inn
      på ein våg me ikkje har visst um.

    4. Margrethe: Nei, vi skal tenke oss godt om. For meg er jo ikke problemstillingen så aktuell i og med at det for tida ikke er noen aktuell kar inne i bildet, men jeg har jo sett denne iveren hos menn! Klem tilbake! <3.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Nemlig! Ingen aktuell kandidat akkurat nå, men jeg har jo opplevd at menn er mer ivrige på samboerskap enn oss damer! 🙂

    6. fruensvilje: Ja……Det er ingen inne i bildet akkurat nå….men kommer problemstillingen opp igjen, så vet jeg at jeg ikke “Gir etter” uten videre. Det må kjennes VELDIG riktig i så fall, og det må få ta sin tid! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg