Karidansen blir stoppet av…..POLITIET!

 

 

Karidansen er på vei hjem fra lørdagshandel……

 

Plutselig får hun øye på Onkel Politi.

Det er to stykker av dem.

Begge har refleksvest på seg.

 

Bilistene blir vinket inn på en busslomme…..

 

Karidansen kjenner at hjertet begynner å slå litt fortere……

 

Hun ser at det er kontroll av førerkort som står på agendaen, så hun fomler tak i lommeboka og fisker det fram……

 

Tenk om det viser seg at hun skulle ha vært og fornyet det???

 

Tenk om det er teknisk kontroll i tillegg……..

……..og så dummer hun seg loddrett ut???

(For DET har hun nemlig gjort før når hun har kommet i sånn kontroll!)

 

Det går bra med fremvisning av førerkortet…….

 

Men så :
 

“Tråkk inn gasspedalen!” sier politimannen.

 

HÆÆÆÆÆÆÆÆ???

Hvorfor DET da……??

 

“Det høres ut som om det er en ulyd i eksosanlegget!” sier politimannen.

“Men…….. je da har AKKURAT vøri på EU – kontroll med’n , stotrer Karidansen.

 

Så………..

……..tar autoritets – skrekken til Karidansen heeeeeeelt overhånd!!

 

Hun tråkker inn gassen, og bilen er faretruende nær ved å “nå igjen” bilen som står parkert rett foran!!

Karidansen hogger på bremsen med VENSTRE fot!

Så gjør hun ENDA et forsøk med gasspedalen.

 

Det er nå duket for en aldri så liten dragkamp mellom Fru Brems og Herr Gass……..

….og BEGGE er prisgitt…….

 

KARIDANSEN!!!!

 

(Som altså kjører bil med automatgir!)

 

“Du får setta’n i Park eller Nøytral, ellers farer du bare av gårde” – sier politimannen.

 

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ……..

……..NOE SÅÅÅÅÅÅÅÅ FLAUT!!!

 

Med en skjelven hånd får Karidansen satt girstanga i “P”. 

Nu går alt så meget bedre………

 

Da Karidansen kjører videre, føler hun seg temmelig dum……..

 

Hvorfor har hun så forbasket lett for å bli blokkert i hodet………

…….. og opptre som ei HJELPELØS DUM KU hver gang hun kommer i en slik situasjon???

 

Hun finner ikke noe svar på det………

Men…… etter ei lita stund ser hun det komiske i hele greia………

 

……..og resten av turen ler hun høyt for seg sjøl!!

 

Tiddlitiddlititten fort og tiddlititten gjort……

……og tiddlititten, tiddlititten førarkort…….

(Je vart ITTE uten, sjøl om je oppførte meg som ei dom ku!)

 

 

 

28 kommentarer
    1. Ja det er rart det der..jeg også blir sååå nervøs når jeg ser politiet, tollvesen eller andre overhoder..så jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver..hihih.

    2. Unnskyld at jeg ler, men jeg ler med deg da. Kjenner meg igjen. Selv om jeg er klink edru, så er jeg supernervøs for å blåse i den dere greia om jeg blir stoppa. Føler meg like lykkelig som da jeg kommer fra tannlegen med null hull da jeg kjører videre.

    3. Huff, ja det høres ut som noe jeg kunne ha gjort også det der 😉 Jeg blir også nervøs overfor lovens lange arm. Selv om jeg er aldri så uskyldig. Så føler veldig med deg i dette.
      Sist det var politikontroll, var for et par dager siden. Da var det farten som ble målt. Heldige meg som skulle svinge av akkurat der hvor politien med laseren sto <3 For da hadde jeg i alle fall ikke for høy fart 😉 Noe som fort kan skje med meg som er litt tung på gassfoten 😉
      Godt du kom ifra episoden med både deg selv, æren og førerkortet i god behold <3

    4. Kjenner følelsen… man blir mer klønete når en tenker for mye… :)) Godt du beholdt førerkortet… fint bilde av søte Karidansen :)))

    5. Åh, godt det ikke bare er meg som blir sånn! Jeg får hjertebank når jeg ser sånne etter veien, og håper i det lengste at jeg ikke skal bli vinka inn. Når det skjer tror jeg at jeg har kjørt for fort eller gjort noe annet alvorlig galt, men som regel er det bare noe enkel kontroll som jeg slipper igjennom. Én gang snakket jeg i mobiltlf., men det er det eneste jeg har på rullebladet, heldigvis!

    6. hehe morsomt, tydeligvis politi har en stor innflytelse på deg :))) i alle fall en ting er sikkert, du kan ikke bli tyven eller noen som har politi mot seg selv :)))

    7. Hanne Beate: Jeg har aldri blitt tatt for noe, men jeg har nok noen ganger tråkket litt for hardt på gasspedalen! Jeg snakker aldri i mobilen når jeg kjører. Har møtt på mange som gjør det, og noen ganger har de vært helt over i feil kjørefelt! 😛

    8. leeer,, helt perfekt 🙂 Man skal bidra med gode historier,, men du steike.. du velger da en veeeeldig realistisk måte å gjøre det på 😛 Men er jo bare sånn det er, at enkelte ganger så tar situasjon overhånd over oss.. og ikke motsatt. Vi er da for pokker bare mennesker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg