Om å la toget passere………………….

 

 

For ei uke siden var jeg i Oslo for å møte Match – makeren min!

Hun skulle da sette i gang med å lete etter en passende match til meg!

Jeg ble forespeilet at det selvfølgelig kunne ta en god stund!

 

Men :

I går kveld hadde det jammen kommet mail fra henne!

Hun hadde funnet en flott kar som hun trodde kunne være en veldig god match for Karidansen!

 

Jeg leste det hun skrev. Jeg har også sett bilde av ham!

En flott mann på mange måter – ingen tvil om det!

Intelligent, kulturinteressert, musikalsk og veldig engasjert og idealistisk!! 

I tillegg var han en høyreist og kraftig bamse!!!

 

Men : Karidansen føler ikke at tida er inne AKKURAT nå!

 

Dessuten fikk hun ikke den samme go’følelsen som hun fikk da hun så bilde av mannen på Elitesingles den aller første gangen hun tok kontakt med ham! 

 

Hun følte dessuten at denne nye mannen var litt FOR bra!

Karidansen kan nemlig være både LAT og LIKESÆL, hun!!

Hun er ikke støtt så idealistisk, heller!!!

 

Uforbederlig VIMSETE og DISTRE kan hun også være!

 

OM hun hadde valgt å takke ja til date :

 

Kanskje hadde hun gått i den grøfta at hun hadde strevd for å gjøre seg bedre, mer spennende og interessant enn hun faktisk ER…….

 

………og da hadde hun jo følt seg som en eneste stor BLØFF…….

…….. som ventet på :

 

“Avsløringens og Sannhetens time”!

 

Karidansen er rett og slett ikke klar for å gå inn i en ny “Bli kjent – runde” akkurat nå!! 

Skal hun gjøre det, må hun kjenne på MINST like mye go’ følelse som hun gjorde med den andre mannen.

 

Ellers blir det sånn :

“Je får fell prøve det NEST bæste da, i og me’ at den BÆSTE glapp!!”

 

Så kan man si at Karidansen er KO – KO…….

For alt kan jo endre seg når man hører en behagelig stemme i telefonen……………….

……….eller møter en kar ansikt til ansikt!!

 

Min Match – maker sa at dette var en mann som trolig svært mange damer ville ha falt for…….

……… og at toget antagelig ville gå ganske fort hvis jeg lot denne sjansen gå fra meg!!

 

Men altså : Toget får bare gå det!

 

“TUUUUUUUUUT!!!!” sa toget…….

 

………………….og borte ble det!!!

 

Karidansen vil heretter stole på sin første innskytelse!

Den har nesten alltid stemt, men hun har ikke VILLET høre!!!

 

Karidansen er temmelig sikker på at Den Rette vil dukke opp…….

…….men hastverk er lastverk……..

…… og akkurat nå er hun ikke særlig motivert for kjæresterier!!!

 

Tull’fjøla sjøl…………….. som trur på dænna INNTUISJON’ sin…..?

 

 

 

20 kommentarer
    1. Ja, man vet som regel best selv 🙂 Og man må jo ha lyst..Men jammen hadde det vært gøy å vite hvordan det hadde gått om det hadde blitt date 🙂 Klem <3

    2. siden du er en godt voksen dame og har vært gift tidligere,ja da skjønner jeg att det MÅ stemme om du skal date en ny mann,ta den tiden du trenger slik att du kan være trygg på att det er den rette om du finner en ny mann i ditt liv )

    3. Ja stol på magefølelsen..det kommer alltid et tog..så syns du gjør rett i å vente vist du følte noe var “for fint” med denne mannen..Lykke til videre!

    4. Etter hver toget som sier tuuuut tuuuut kommer et nytt tog :), og vi som passasjerer… som venter på et vårt tog… vi må bare bli nok tålmodig 😉

    5. Følg din intuisjon du, det er best. Togene får bare kjøre av sted og tute i vei, men du skal kanskje vente på en som kommer oppover dalen på en sykkel!??!!! Lykke til med det du velger, om det så er å vente hvor lenge du vil!

    6. Jeg synes du gjorde det riktige, jeg. Magefølelsen og kjemien merker man med en gang, og er ikke den tilstede så kan man bare glemme det. Jeg er sikker på at du finner en som passer helt perfekt! <3

    7. Du er mer enn nok spennende og interessant for mange menn, det er jeg sikker på, men jeg skjønner deg så godt… Stole på intuisjonen.
      Og jeg har tro på å gjøre grovarbeidet selv med å bli langsomt kjent med flere, og som man velger selv. Er derfor jeg holder en knapp på match for deg.

    8. maiken: Takk! VI er nok ikke helt enige der. Jeg har fått nok av nettdating for ei stund. Orker ikke “Snakke” med flere av gangen, og by på meg sjøl, gang på gang. (Har ikke gjort det nå, for jeg har kun hatt tett kontakt med den ene! Ser vel også at jeg er litt for redd for å rote meg bort i noe som bare blir leit og vondt…..igjen……Men prosessen er i gang, og den må gjerne ta tid! 🙂

    9. fruensvilje: Ja, det skal nok VELDIG mye til at jeg flytter sammen med en mann eller gifter meg igjen. Om jeg gir slipp på noe av friheten min, og går inn i en slik forpliktelse, så må jeg føle at fordelene mer enn kompenserer for ulempene! 🙂

    10. Hanne Beate: Takk! Jeg tror også det, når tida er inne. Det er ikke sikkert den er det med det allr første, og det er greit! Det nytter ikke å forsere noe! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg