Nettdating : “Ho som tapte….?”

 

Det er ei stund siden jeg skrev noe om Karidansen og Kjærestejakta……….

 

Det har seg slik at jeg kom i kontakt med en veldig trivelig kar på Elitesingles…….

Vi “Brevvekslet” ei stund, og snakket et par ganger i telefonen.

Jeg følte at kjemien stemte veldig godt!

Vi avtalte at vi snart skulle møtes……..

Det har vært litt kribling og forventning, jeg må innrømme det!

 

Men : I dag fikk jeg beskjed om at han hadde funnet ut………

…….at han ville bli bedre kjent med en annen dame…….

 

Det føles jo litt leit……

……sjøl om jeg aldri har møtt ham ansikt til ansikt!

 

Etter at jeg hadde fordøyd beskjeden, sendte jeg ei melding til en god kompis av meg!

Jeg trengte nemlig litt trøst…….

……..og han både trøstet og oppmuntret :
 

“Du er SÅ bra, Kari! Jeg liker dårlig at du blir lekt med!”

 

Men : Jeg HAR ikke blitt lekt med!!!!

Mannen har oppført seg redelig hele veien, slik jeg ser det.

Han sa også i fra på en veldig ryddig måte!!

 

Dessuten :

 

Jeg vil heller være :

 “Hun som tapte”

enn : 

“Hun som ble valgt……..under tvil!”

 

Jeg vil ikke ha en “konkurrent” som spøker i bakgrunnen.

Jeg vil absolutt ikke være i en situasjon der jeg føler at jeg må “forsvare” plassen jeg har fått!!

 

Jeg vil være hun som ble valgt……..

…….fordi jeg er……….

…….MEG!!!

 

Karidansen : Utpreget følelsesmenneske, bråsint og uberegnelig……..

……..langt fra noen diplomat!

 

Hun tar lett til tårene……..

……. men har enda lettere for å le!

 

Vi skal liksom ikke dele nedturene…………………

………vi skal være stolte, flinke , vellykkede……..

………og sette nesa i været…….

………ikke minst når vi blir “vraket”.

 

Sånn hadde jeg tenkt før……..

……..men ikke nå lenger!

Jeg tenker at det ligger enormt mye styrke i det å vise sårbarhet!!

Han antydet at vi kanskje kunne snakkes om noen uker eller måneder – i tilfelle det skulle vise seg at det ikke ble noe av noe annet for noen av oss……….

 

Jeg avviser det ikke HELT……..

……… for det KAN jo være slik at vi begge må gå noen runder før vi er “klare for hverandre”?

 

Samtidig så VENTER jeg ikke på å få “Den gledelige beskjeden” om at han igjen er ledig……….

……….en gang utpå sommeren! (Det tror jeg heller ikke at han forventer!)

 

Ingen skal få ha meg “Gående på Gress”!

Jeg fortjener da jammen noe bedre enn det!

 

Så……..nå går jeg videre, litt smått om senn……….

 

Dette gjør meg bare enda mer overbevist om at jeg gjør rett i å konsentrere meg om “En av gangen”.

Jeg vil ikke havne i en situasjon der jeg må velge mellom han Per eller han Pål………

 

………og i ettertid kanskje lure fælt på om jeg valgte rett!

 

Lille baderomsspeil på veggen der…..?


Nei, Karidansen er ikke vakrest i landet her……

…….men hun er neimen ikke så ALLER verst heller………

 

………verken inni eller uttapå!!

 

21 kommentarer
    1. Du er vakker Kari, tett innpå den vakreste faktisk 🙂 Jeg synes han hørtes fin ut jeg, en ærlig og grei kar. Hvis han kjente han måtte prøve ut med hun andre først, ok, så sa han fra flott 🙂 Ikke noe tull. Og kanskje møtes dere en gang likevel, ingen vet. Men lurt med en av gangen som du sier. Lettere å” konsentrere seg” da 🙂 Sikker på du finner den som er MENT for deg 🙂

    2. frodith: Ja, det er godt å føle at jeg ikke er sint på ham. Han har opptrådt ryddig og greit! Takk for det du skriver. Litt lei meg nå, men det går nok ganske fort over! <3

    3. Becca Alexandra: Nei, det var ikke dårlig av ham! Det var helt riktig! Han har vært ærlig hele veien om at han har hatt kontakt med flere, så jeg har ikke blitt “lurt”! 😀

    4. Plutselig en dag skal du se det står en mann der som vil ha deg – en og alene fordi DU er DEG 🙂 Da ville det vært dumt å sitte fast i et forhold med en som valgte deg under tvil. Dessuten tror jeg nok at Karidansen bør være aktiv i utvelgelsen av mann også – ikke bare være den som velges 😉
      Så godt at ting går rett og ordentlig for seg.

    5. Helga Sriskantharajah: Ja, sjølsagt skal jeg også velge. Jeg sitter ikke der som ei nyperose som venter på å bli plukket! 😉 Nå likte jeg denne karen, og hadde helt bevisst ikke kontakt med noen andre enn ham. Derfor var jeg klar til å finne ut mer….men sånn blir det trolig ikke! Dessuten er det slett ikke sikkert at kjemien hadde stemt om vi hadde møttes heller! 🙂

    6. uff..så dumt..men jeg syns jo han var real og sa i fra..noen kunne jo hatt to på gang..for så velge etter en stund..eller aldri..grrr..så bedre at han sier ifra, som du også sier..man vil jo bli “valgt”fordi man er seg selv! Lykke til videre..Er flere fisker i havet…hihih.

    7. Selvfølgelig litt leit siden du hadde begynt å glede deg 🙂 Men bra du klarer å se på det på den måten du gjør… for det er jo mye bedre at han sier i fra på en skikkelig måte :)) Jeg syns du virker fin både av utseende og personlighet… så det dukker nok opp en ny bra “match” snart :))

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg synes det er greit å ha kontakt med flere – ei stund. En kan jo ikke bli sur så lenge han til og med sier i fra før vi i det hele tatt har møttes. Bare litt leit når en har kjent på noe som ikke ble noe av….men det går fort over tror jeg! Det venter nok noe bedre, det er jeg sikker på!!! 🙂

    9. annebe: Takk! Ja, han dukker opp når han skal. Jeg må bruke litt tid på dette, kjenner jeg for jeg har jo vært single lenge, Da blir det en omstillingsprosess å starte i et forhold igjen! 🙂

    10. Hei!
      Du er ikke så aller værst du nei 🙂 Bruk tiden 🙂 Og EN av gangen er slik det MÅ være tenker jeg 🙂
      Han jeg har møtt – vi har kontakt – men avstanden gjør at jeg trekker meg litt unna og jeg har vært litt sliten en periode………….. vi får se 🙂 Når det er MENT TO BE så er det MENT TO BE <3
      Klem fra meg

    11. Etdiktomdagen: Ja, sånn tenker jeg også! Er det “meant to be” så BLIR det. Da handler det ikke om marginer og uflaks om det IKKE blir! Vi må ta det i det tempoet som føles riktig for oss sjøl – og så får “frierne” heller falle av lasset hvis de ikke synes framdrifta er rask nok! <3

    12. kanskje Kari er ikke best person på verden ….. men for sikker Kari er en super fin dame i alle fall og jeg er veldig glad som jeg har møtt hun og også jeg håper en dag at jeg skal få en sjanse til å gå med hun på en kaffe 😉

    13. milan: Ja, det hadde vært hyggelig det, Milan. Flytter du til Oslo, så kan det hende vi kan møtes på kafe en gang! Jeg tror vi hadde hatt mye å snakke om! Det er veldig koselig å ha mannlige venner, for dere ser ting litt annerledes enn oss damer! Jeg synes det er lærerikt å snakke med menn, og du virker som en veldig reflektert og klok ung mann! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg