“Hvis vi fortsatt er sammen…….. tel sammar’n…?”

 

 

Det var ei ung jente som sa det…….

…….og hun het Kari(dansen)!

Hun hadde kjæreste………

……og hun tok stadig forbehold…….

 

Det var ikke det at hun egentlig hadde planer om å “slå opp”…..

…..men det var så skummelt å tenke framover…….

…..for hun kunne jo aldri vite……

 

Karidansen mente ikke å være avvisende……..

……men hun hadde så ekstremt dårlig sjølfølelse.

Derfor måtte hun helgardere seg mot avvisning……….

Hun turte ikke å stole på at gutten ville holde ut med henne……..

 

For :

Ikke var hun særlig pen (syntes hun)

…..ikke var hun særlig spennende og morsom heller……..

……og jammen var hun litt sær og rar også……

Det hadde hun da fått høre, mer enn EN gang!

Så da valgte hun å tro på det………..

 

Hun skjønte ikke at hun skjøv kjæresten fra seg med slik oppførsel……….

For det er ikke hyggelig når nesten alle forsøk på planlegging blir møtt med et :

“Hvis vi fortsatt er sammen tel sammar’n………….?”

 

Karidansen på jenterommet….. (Sjutton år tror jag visst at jag var).

 

Vi kan ikke leve med forbehold for å “sikre oss” støtt……

Da må vi safe oss gjennom hele tilværelsen…….

……. og det blir da så gudsjammerlig kjedelig?

 

Så får vi heller ta smellene da, NÅR og OM de kommer.

(Jeg snakker IKKE om oppførsel som vitner om, nærmest, total uansvarlighet og mangel på vett!)

 

Hvis vi lever hele livet med forbehold, så begrenser vi vår egen livsutfoldelse…….

 

 Vi kan trolig unngå en del vonde opplevelser…….

……..men vi går gjerne også glipp av mye som kan gjøre oss godt!

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Så gøy å høre litt fra du var yngre, og å se bilde. Mange har nok tenkt litt sånn som unge. Selvfølelsen er ikke særlig høy i den alderen nei..

    2. Nei, det er ikke enkelt om man alltid møter forslag med “Vi får sjå….” 🙂 Men det er vel ikke så enkelt når man er tenåring heller 🙂 Som ten-åring er man så mye mere sårbar og usikker…………..
      Herlig bilde av deg som 17 åring 🙂

    3. Jeg tror på å leve mens man gjør det, ikke bekymre seg for mye. Bare nyte mens man kan så får man heller ta smellen, men kanskje blir det bra også. Du er en flott dame og burde tro på det selv også.

    4. Det er så rett..man bør leve hver dag som om det er din siste..og ikke tenke så mye om, hvor,hvem, kanskje.. Livet er her og nå! Men kjenner meg igjen fra jeg var ung..jeg også tok mange forbehold! vist, om, da skal jeg..:-) Ha en god dag! og helg!

    5. Noen ganger må man ta sjansen og satse ja , ingen vet noe foran seg… Men så leit at Karidansen hadde så dårlig selvfølelse , hun ser jo både søt og kvikk ut :)) Håper du er mer fornøyd med deg selv på voksne dager…virker i alle fall slik :)) God helg <3

    6. Jeg har jo hatt svært få av det man kan kalle kjærester som jeg har vært sammen med. Egentlig så er det vel bare to,, og nummer to er jeg jo gift med. Men ellers i livet så har jeg jo sagt ja til alle utfordringer jeg har fått. Og jeg har hatt et motto hele tiden.. ”Skal du drite deg ut så gjør det i godt selskap og veldig synlig,, det er jo bare tøv å gjøre det helt alene…” 😀 Ha en vakker helg.. og du? Du er like feiende flott som du var når du var yngre 🙂 Så tenk 🙂

    7. Jeg har vel også ting jeg kunne tenkt meg ugjort, men når jeg tenker meg om har det også medført en erfaring jeg ikke ville fått uten 😉

    8. dedicat: Jeg har helle ringen lang merittliste når det gjelder kjærester. Kan vel trygt si at jeg var av det naive og uskyldige slaget da jeg var ung. Jeg slo ut håret litt etter at jeg ble skilt, men noen lang liste ble det uansett ikke! Nei, vi skal ikke være så redde for å drite oss ut eller “tape ansikt”. De fine fasadene er ikke så mye verdt!:D

    9. annebe: Ja, jeg er nok blitt tryggere, men jeg går stadig noen runder med meg sjøl. Det er sunt å være ydmyk, men man skal heller ikke undrevurdere eller undergrave seg sjøl! Fortsatt God helg til deg også! 😀

    10. og hvor er nå den ung jente 🙂
      usikkerhet er en del av ungdomstida, og når vi er usikker vi gjør feil, selv om tror jeg at vi gjør feil fra tid til tid gjennom helt livet, fordi ingen er ikke perfekt. men kloke folk lærer fra feil, og ikke gjenta de 🙂

    11. milan: Den unga jenta som har blitt en “Godt voksen dame” har nok blitt mye tryggere på seg sjøl, men fortsatt dukker den sårbare usikre ungjenta i meg opp i blant. Det er bare sunt tror jeg. Det er bra med god sjølfølelse, men skråsikkerhet og sjøltilfredshet er ikke bare av det gode! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg