Om å gjøre det koselig rundt seg……og noen forløsende ord…….

 

Jeg har ei venninne som er veldig flink til å pynte opp rundt seg………

Hun kan virkelig kunsten å gjøre det koselig! I tillegg er hun fingerferdig og litt “Sarah Sydame”……

(Husker du serien om Anna Tøydokke –  som gikk på barne-tv i “Oldtiden”?)

 

Hun har flyttet litt rundt de siste årene….og hver gang hun kommer til et nytt sted…….

………så klarer hun å skape en koselig ramme rundt seg….ved hjelp av enkle virkemidler……

Jeg spurte om lov til å ta noen bilder og skrive litt om det på bloggen……

 


Øverst har hun laget et lite arrangement av restene fra en bukett som hadde stått i to uker……

Nederst en yndig engletrio……

 


Nok en engletrio som hun har “restaurert.”…


En engel til å henge på veggen……


Og………på kjøkkenveggen har hun denne tavla der hun har skrevet noen ord til seg sjøl….og til dem som kommer innom…

Det fine med ei tavle er jo at du kan endre litt på teksten…….når du føler for det!!

 

Jeg er også veldig glad i å pynte opp og dekorere…….

…..men de siste månedene er det akkurat som om piffen har gått ut av kjerringa…..

…..når det kommer til dekorering av heimen…..

 

Det handler nok om at det nærmer seg avslutningen av en epoke i livet mitt….tror jeg……….

Sjølsagt skal jeg ha det koselig her, og pynte opp den siste tida jeg skal bo her……..

….men nå har jeg i stedet begynt å rydde og tenke på å kvitte meg med ting……..

For jeg skal garantert ikke ha så stor plass dit jeg flytter…..

240 kvadrat liksom???

Jeg har ikke så voldsomt mye møbler, for noe av det som er her hører garden til……..

……men jeg har f.eks masse glass, kopper og pynteting……

 

Jeg kikker på “Eiendommer til salgs” på Finn.no, klør meg i hodet……..

……og føler meg på gyngende grunn.

Karidansen har ALDRI vært på husvisninger før……..

…….annet enn da jeg leide hybler og hus da jeg var student/nyutdannet lærer……

 

Det blir noe helt annet enn å skulle se på noe man kanskje skal kjøpe…..

Så dette er upløyd mark. altså…..

 

Jo visst har jeg kjøpt garden jeg bor på….men da BODDE jeg jo her allerede…

……..så det ble noe annet, sjøl om det var MER enn spennende da det sto på!!

 

Jeg kom med noen hjertesukk til venninna mi i dag……

…..vedrørende dette med å ta seg fram i boligmarkedsjungelen……

Jeg vil jo helst ikke ende opp med å kjøpe katta i sekken, heller!

 

Det var DA hun kom med noen forløsende ord :

– Kari….se på det som en læringsprosess…..det rette huset vil dukke opp til rett tid……

…….når du har lært det du skal av dette!

JAAAAA!! Slik er det…….!!!

Så…… nå skal jeg kose meg med læringsprosessen, gå på visninger og orientere meg i markedet…….

Jeg kan jo be om hjelp også……..

…….både “Fra Oven”…….

……og fra de jeg har rundt meg!

 

Dette blir en spennende og leken vår!!

“Jeg vil danse mot vår”….og nye eventyr…….

….på livets vei!!!

 

 

26 kommentarer
    1. du har mye å tenke på no ja,men spennende ting å tenke på da )) et nytt hus bør jo være med tanke på å bo der resten av livet og da bør det være perfekt,eg ønsker deg virkelig lykke til og kos deg når du no begir deg ut i jungelen hi hi

    2. Så flink venninna di er er til å pynte. Syns det var kjekt å gå på visning. Ble flinkere til for hver gang jeg var på visning… Du finner nok ut av det. Du vet sikkert hvilke mangler og skader det ikke skal ha og så vet du nok hva det må ha. Ha en fin kveld

    3. Ja, be noen bli med deg 🙂 Det er nok lurt 🙂 JEg tror at den dagen vi skal på visning for å kjøpe noe, HVIS vi gjør det noen gang, så bør vi ha med noen som VET noe om sånt 😀 Skjønner godt du ikke pynter så fælt nå jeg, det kan du jo gjøre dit du kommer :- )NÅR blir det? 🙂

    4. Herlig.. det er utrolig mye fint som kan arrangeres. Der er ikke vi så veldig flinke da. Og jeg skjønner at det begynner å nærme seg dine jakter etter nytt hjem. Veldig spennende. Jeg er jo litt fra og til her for tiden,, men prøver å slenge innom for å ha litt føling med innleggene. Lykke til når du setter i gang for fullt.. følg dine følelser så blir det bra 🙂

    5. Danse mot vår, det er Karidansen det. Husk at selv om du kjøper deg et nytt hjem, så MÅ du ikke bo der resten av livet. Trives du ikke, så let videre!!!! Det er koselig å gjøre det trivelig omkring seg, men jeg skjønner at ikke akkurat det er det du tenker mest på nå. Rydd du, så blir det så mye enklere når alt skal pakkes for flytting. Klemsiklem fra meg 🙂

    6. Så koselig 🙂 Og danse mot våren:) Ja plutselig så dukker nok det rette opp og da vet du det sikkert, at det var akkurat det du ventet på:) Og jeg ønsker deg masse lykke til og gleder meg sammen med deg:) Og nydelige engler denne venninnen din hadde:) Det er ikke så mye pynting her i gården heller for tiden, jeg sliter fortsatt litt med å komme ut av vinterdvalen:) Men jeg venter på våren jeg også:) Ønsker deg en nydelig dag:)

    7. fruensvilje: Ja, jeg har ikke lyst på mange flyttesjauer framover, men det er klart at jeg MÅ jo ikke bo der resten av livet hvis det ikke blir riktig i første forsøk! 🙂

    8. frodith: Hadde jeg enda kunnet svare deg på det!! Jeg satser på at jeg flytter i løpet av 2016 Er veldig klar for det, så da må jeg bare vente til jeg finner noe passende som jeg har råd til!! 🙂

    9. birdbay: Jeg har jo sett at du KAN pynte, men det er ikke alltid at vi er like inspirert til å gjøre det! Ja, det rette dukker opp når tida er inne! 🙂

    10. Etdiktomdagen: Ja, Tøydokke -Anna var en sånn koselig barnetv – serie. Ikke sånn skrål og hurramegrundt som det har lett for å være nå! 🙂

    11. Koselig pyntet. Men jeg forstår godt at du ikke er så ivrig til å pynte lenger.
      Begynn å pakke i stedet, for lover deg at det tar tid….
      Blir virkelig spennende å følge med deg på flytting, for det regner jeg med du forteller om…:)
      Det jeg skal ha neste gang jeg flytter er alt på et plan. Om du kjøper hus med flere etasjer så tenk at du må ha det viktigste på et plan.
      Hadde ikke det vært for det så tror jeg at jeg ville fortsette å bo her jeg bor nå.
      Lykke til i alle fall, og det er godt du ikke har tidsfrist på deg.

    12. Så herlige, flott hun koser, hun venninna di. Men har vært der selv, som du er nå, at piffen går litt ut når man er i omstilling. I flere månener, før vi pussa opp og bygde ut her hjemme, orka jeg ikke noe pynting. Men når det var ferdig…oioioi!! Det samme har skjedd når vi har flyttet. Så dette er nok helt “innafor” 🙂 Kos deg i prosessen og kjenne etter hvor du vil trives. Tenk litt med magen. 🙂 Tror jeg. Lykke til. HA en fin dag. 🙂

    13. maiken: ja, det viktigste skal være på ett plan. Stue , kjøkken , soverom og bad. Er det en etasje til, får det være ekstra soverom og evt et ekstra toalett og ei lita loftsstue. 🙂

    14. Tone: Det e rviktig å ha et åpent sinn og se at det kan finnes mange ulike løsninger. Og PYNTE, det skal jeg nok gjøre den dagen jeg har flyttet inn i det som skal bli mitt fremtidige hjem. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg