Glad i å betale skatt?

 

Det må visst jeg være………

Jeg fikk en relativt liten restskatt som jeg skulle betale i to omganger – halve beløpet i september og andre halve i oktober……

Da jeg sjekket driftskontoen i kveld, var det deprimerende  lite på den…….

Ved nærmere ettersyn viste det seg at jeg har betalt septemberterminen TO ganger!

Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre….for beløpet på oktoberterminen var nemlig ei krone MER enn på septemberterminen…..

Altså skylder jeg pr i dag EI KRONE i skatt…….

Hva gjør jeg nå??

Skal jeg ringe skattefuten og be om å få ettergitt restgjelda???

Det er da vel det minste når futen har fått penga sine en hel måned for tidlig??

Rekk opp hånda den som er enig!

GOD NATT!

14 kommentarer
    1. Jeg synes du skal ringe de. De er så pinlig nøyaktige med alt, så skulle ikke forundre meg om du fikk purring på den krona. Det kan tilogmed skje at du får tilbake igjen det ene beløpet og må betale det i oktober.
      Jeg fikk restskatt som jeg betalte. Etterpå oppdaget jeg en feil og klagde, og da ble restskatten under kr 100, som man skal slippe å betale. Jeg skulle altså fått igjen hele det beløpet jeg hadde betalt inn, men de trakk ifra den nye restskatten som jeg egentlig ikke skulle betalt. Det var bare kr 74,-, men de burde jo være like nøyaktige begge veier.

    2. Du store min! Hadde det vært en krone for lite, så hadde du fått ny regning, så ikke vet jeg om du kan kreve ditt??? Men du får kanskje se det som du sier, at det er en glede å betale skatt!!!!

    3. Syns jo du burde slippe den krona..hehe…:) Så du hadde valgt brille også , kledelig til deg den…selv om jeg nok hadde gått for den andre til meg…men jeg kjøper ofte slike “helt vanlige” ting…så de du kjøpte er jo mer spennende i stilen :)) Kos deg videre i dag <3

    4. Hanne Beate: Ja, det er jeg enig i – men i slike tilfelle er det som regel enklest å tie ….og tåle….Hadde jeg fått krav om den krona, hadde jeg syntes det hadde vært et vanvittig flisespikkeri – særlig i og med at siste termin ble betalt en måned for tidlig! 🙂

    5. natheless: Jeg HADDE betalt ei krone for lite….men det ble ettergitt! Hadde jeg betalt ei krone for MYE så hadde jeg ikke giddet å bry meg. Hadde jeg betalt et betydelig beløp over….så hadde det vært noe annet. 🙂

    6. annebe: Det var AKKURAT det dama hos optikeren sa : “Damer velger det de hadde valgt til seg sjøl” – ikke nødvendigvis det som kler den som spør best. Hun sa at det var bedre å rådføre seg med menn…… OG mennene var jo stort sett enige med meg i at den jeg valgte var finest til meg! (Jeg slapp å betale den ene krona!) 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg