Nå lyt NOEN snart gjøra no’ !

 

Ja, DET mener je virkeli’!

Det skjer da så mye fælt i væla…

Det er krig og ufred –  og folk svælt og har det vondt!

Og så er det INGEN som gjør no’!

Nå får FOLK jammen snart skjerpe seg her!

Døm kan itte bære sitta på rompa si….

…….og la væra å bry seg!

Å er det pollitikera her i landet tenkjer på a’..?

Ja akkurat, der sa je det!

Døm skar tenkje på det…….. sier døm.

Døm skar sjå det an.…… sier døm.

Det går da fell itte an å bære sjå det an….

……når det er akutte telstander rundt omkring i væla!

Da lyt’n snu seg rundt på hæl’n og

gjøra no’ aktivt , da!

Folk her tel lands borde skamme seg døm!

 

Å je skar gjøra i dag….???

Nei…….. je får fell laga meg litt mat snart……

Og så lyt je ta meg en tur ut i skålen

og hente inn litt ved……..

Slik, ja…….

Dætta var godt å få gjort, gitt!  Det er nå så surt og grælet her i dag……….

……at je nesten itte orker å gå uttafor døra mi…….

 

 

 

18 kommentarer
    1. Så utrolig bra snert i det du skriver …Enig med deg ,ille å se det vonde som skjer rundt omkring….men har nok litt lett for å “stulle med mitt” jeg også……

    2. Supert! Det er så sant….. om å gjøre å hive seg rundt om det skal skje noe…… nytter ikke å sitte å tenke, eller opprette komiteer som skal se på det…… 🙂

    3. Margrethe: Nei, jeg er enig i det….Samtidig så gjør jo heller ikke JEG så mye med saken….her jeg sitter…… Det er lett å synse og mene…… så det var en del sjølironi ute og gikk her nå…. 😉

    4. annebe: Ja, det er mye enklere å “stulle med sitt”, og vi skal ta vare på det som er rett rundt oss også. Men det er lett å kritisere alle ANDRE som BURDE gjøre noe konkret for å hjelpe……..samtidig som man verken har gode forslag til hva som bør gjøres……eller er villig til å gjøre noe sjøl….. 🙂

    5. Du har en herlig snert og en sjøl ironi som er gull verd. 🙂 Takke meg for de som smekkfull av høylydte meninger, men som er usynlig på de arenaer hvor beslutninger faktisk kan bli tatt.

    6. Jeg prøver følge med og synse litt jeg også om alt det fæle som skjer, men når den dårlige samvittigheten tar meg , så prøver jeg å huske på at jeg bidrar litt med skattepengene som blir sendt til ulike formål. 🙂

    7. maiken: Ja, vi hjelper ingen med å gå rundt å ha dårlig samvittighet. Verden blir ikke bedre av det…. Dessuten kan vi gjøre mye godt i nærmiljøet….og det kan få gode ringvirkninger det også. 🙂

    8. Du skriver så fint om en alvorlig sak. Ja, jeg tenker det samme, hvor lenge skal det være sånn? Jeg blir helt lei meg av det hele. Vi får hjelpe til der vi kan, og håpe at politikerene snart begynner å gjøre noe i stedet for bare å se på det! Kos deg i kvelden, for det har vi fortjent i dette sure været! 🙂

    9. natheless: Ja, det er ikke godt på vite på hvilken måte man skal bidra… Å uffe seg over alle andre hjelper i alle fall ikke…… Så jeg var litt sjølironisk her…..Ønsker deg en fin kveld! Kanskje du sitter i stolen med sauepelsen og har kakao i koppen. Vi er heldige som har varme hus å bo i, og mat og drikke på bordet. 🙂

    10. veldig bra og riktig skreve.
      aner ikke hvor mange ganger jeg selv har tenkt ” nåå vettu, nåå skal jeg virkelig gjøre en forandring, nå skal jeg engasjere meg og bidra”
      så blir det bare med tanken =/
      vi er flinke til og tenke tanker, mindre flinke på og utføre handliger.
      Prøver så godt jeg kan og heller hjepe der jeg kan, som fks bidra på ting som trengs folk til, og gi penger om det er behov for det.. småting blir store ting i det hele=)

    11. Moving On: Jeg tenker at vi kan gjøre mye bra i nærmiljøet også, ved å jobbe med oss sjøl og med egne holdninger. Det nytter i hvert fall lite å snakke om hva “alle andre” burde ha gjort, samtidig med at “klageren” ikke løfter en finger. Det var noe av det jeg ønsket å få fram i denne teksten. det har lett for å bli mye uffing over hvor ille alt er…..uten at vi har noe konkret å bidra med sjøl. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg