Engler, finnes de…???

 

Jeg har et bord med engler i stua mi………

Englene mine blir ikke pakket bort etter jul ; de får lov til å være fremme hele tida…..

De er Helårsengler…….

De har fått selskap av en Buddha og av Jomfru Maria med Jesusbarnet…….

 

Mitt lille englebord…….

 

I en periode hadde jeg skikkelig nissedilla. Da tittet det fram både store og små nisser

over alt her i juletida.

Så kom det en periode hvor jeg var lei av nisser.

 Da måtte de tilbringe all sin tid på loftet.

De fikk ikke en gang komme inn i stuevarmen til jul……

Jeg hadde nemlig fått engledilla i stedet…….

Unga mine prøvde å protestere på nisseforvisningen, men NEI  ; a’ mor var urokkelig

og nedla nisseforbud i heimen!

 

De siste årene har jeg moderert meg litt. Nå er nisser og engler nokså likestilt når jula kommer.

Det ene skal ikke få utelukke det andre!

 

– Ja, takk, begge deler, som lille, snille Ole Brum sier!

 

Jeg er litt nysgjerrig av meg…….

En gang Martha Louise og hennes kompanjong hadde foredrag i Konserthuset,

var jeg tilfeldigvis i Oslo.

 Jeg stakk innom på impuls, en drøy halvtime før arrangementet skulle begynne.

I grunnen hadde jeg ikke så store forhåpninger om å få billett,

for billettsalget hadde startet flere måneder i forveien.

Jammen var det EN billett igjen ganske langt fremme. Så der havnet jeg – midt foran på femte rad!

Der hadde jeg fin utsikt!

Jeg så til og med at Martha kysset Ari da hun kom ned fra scenen

og satte seg ved siden av ham på første rad!!

 Litt av en opplevelse for et Kvinnfolk i fra Bygde-Norge!!

 

Jeg har ikke noe svar på om det finnes engler……

Jeg kan jo verken BEVISE eller MOTBEVISE det.

 

Jeg er verken MOTSTANDER eller TILHENGER av Engleskolen til Martha Louise.

Jeg beundrer imidlertid hennes mot. Hun har fått mye pepper for virksomheten sin;

av folk som har hatt stort behov for å markere at det er DE som sitter inne med :

 

SANNHETEN!!

 

Hun har valgt å stå i det likevel!!

 

Modig……. synes jeg!

 

 

Og JEG har glede av mine engler…………Det er noe rent og uskyldig over dem…… 

………..som tiltaler meg…………

 


 


8 kommentarer
    1. Det finnes tydeligvis engler i ditt hus 🙂 Men jeg må si jeg er litt glad for at nissene fikk komme frem igjen i jula, de har en sentral plass her i huset. Om det finnes engler? Jeg har levd en stund, og at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi mennesker klarer å fatte, det tror jeg. Og jeg er ikke så opptatt av hva “det” kalles, bare at det er noe vakkert og godt. Takk for titten 🙂

    2. dedicat: Helt enig. Det er ikke så farlig hva “det” kalles. Engler kan komme i mange ulike forkledninger – kanskje til og med som…….. NISSER!! 😉

    3. Ah så herlig å lese! Elsker englebordet ditt!:) Har noe lignende selv, men som fungerer mer som et pagan alter. Har de fire elementene, noen krystaller OG to engler 🙂
      Er forresten også helt enig i at det finnes noe mer der ute og at det ikke er så farlig hva det kalles. Så lenge det er noe man er komfortabel med og eventuelt kan relatere seg til for de som ønsker det så er vel et navn bare et navn:)
      Ha en fin dag videre! 🙂

    4. Syntes det er veldig flott om alle finner sin lille ting de kan tro på, og leve for! For Martha er kanskje akkurat dette engelske, og det er ikke mindre eller større enn alle andre ting.
      Selv tror jeg litt på engler, men ikke før den tid jeg mistet noen som betydde utrolig mye for meg. Etter jeg mistet bestevenninna mi for ca 5 år siden ble jeg en smule overbevist. Jeg har opp til flere ganger sett både henne, og min kjære morfar. Jeg tror de er englene mine, og at de våker over meg og beskytter meg i tykt og tynt! 🙂

    5. Tina Marie: Det er vel gjerne når vi opplever noe sånt som det du beskriver at vi blir mer opptatt av det vi ikke vet eller kan bevise. Det kan være en trøst i sorgen. Jeg tror at sjelen lever videre på en eller annen måte sjøl om den fysiske kroppen er borte. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg